۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اولویت اول سال ۱۴۰۱
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اولویت اول سال ۱۴۰۱

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن تاکید بر حذف موانع اجرای مطلوب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: اجرای این قانون، اولویت نخست سال ۱۴۰۱ سازمان است.

به گزارش بازار به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در نخستین جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان در سال ۱۴۰۱ که روز یکشنبه ۲۱ فروردین‌ماه با حضور اعضای کارگروه از وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی و سازمان‌های مربوطه برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق ابعاد کلان مدل اجرایی نظام قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان خاطرنشان کرد: موانع اجرای مطلوب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که از گذشته معطل مانده، باید در کوتاهترین زمان ممکن رفع شوند.

وی با بیان اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان یک پروژه ملی و در ابعاد کلان و گسترده است، گفت: اجرای این قانون جزو اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان امور مالیاتی برای هوشمندسازی نظام مالیاتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: هر چند برای اجرای این قانون، سازمان امور مالیاتی کشور با عقب ماندگی ناشی از اهمال در دولت قبل و در نتیجه عدم اجرای قانون در موعد مقرر روبه رو بوده؛ با اینحال تمام عزم سازمان بر پیاده سازی و اجرای این قانون در سال جاری متمرکز شده است.

منظور تصریح کرد: در حال حاضر اجرای این طرح ملی، طی یک برنامه زمان بندی در حال پیشرفت است و اثرات اجرای این طرح در شفاف شدن اقتصاد و پایش مجموعه عملیات کسب و کار و معاملات و خرید و فروش‌ها بسیار قابل ملاحظه است.

در این جلسه، محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، گزارشی از اقدامات چهارماهه گذشته از جمله اقدامات مربوط به مواد ۱۰ و ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص شناسه کالا و شماره اقتصادی و همچنین زیرسامانه‌های جمع آوری اطلاعات، ثبت نام و کارپوشه مودیان ارایه کرد و در ادامه اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد به منظور تسریع در بررسی‌های فنی و تصمیمات کارگروه راهبری، جلسات کارشناسی در قالب کارگروه‌های فنی با حضور کارشناسان هر یک از اعضا در مرکز تنظیم مقررات تشکیل و جلسات کارگروه راهبری سامانه مودیان نیز به صورت مستمر و منظم در راستای سیاستگذاری در چارچوب قانون و با حضور کلیه اعضای اصلی کارگروه در سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha