۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
برخی‌ها با کارت جعلی وارد اتاق بازرگانی شده‌اند| انتقاد از تضعیف بخش خصوصی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برخی‌ها با کارت جعلی وارد اتاق بازرگانی شده‌اند| انتقاد از تضعیف بخش خصوصی

تبریز- ژائله، رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه برخی‌ها در گذشته با کارت جعلی وارد اتاق بازرگانی شده اند، گفت: برای همین منظور اعضای این اتاق را پایش می کنیم.

یونس ژائله در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: اتاق بازرگانی مادر تشکل های بخش خصوصی بوده و تضعیف این اتاق به معنی تضعیف بخش خصوصی است.

وی با انتقاد از تضعیف بخش خصوصی افزود: با اینکه بیشتر اقتصاد ایران و حدود ۸۵ درصد آن دولتی است ولی بخش خصوصی نقش مهمی در اشتغال و تولید ثروت در کشور دارد و باید از این بخش حمایت شود. در کشورهای پیشرفته جهان بخش دولتی در اقتصاد موفق نیست و برای همین اقتصاد باید در دست بخش خصوصی باشد.

ژائله سپس از تدوین استراتژی خودروی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز خبرداد و گفت: این استان قطب خودروسازی کشور بوده و باید یک برند خودرویی در این استان ثبت و معرفی شود و از پتانسیل های صنعت قطعه سازی استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز سپس در خصوص تاسیس بانک خصوصی در آذربایجان شرقی نیز گفت: ما به دنبال راه اندازی و ایجاد بانک خصوصی اختصاصی در استان آذربایجان شرقی بودیم ولی اجازه ندادند و اعلام کردند که این موضوع با منافع ملی همخوانی ندارد.

ژائله سپس با تاکید بر اینکه ۱۵ هزار شغل جدید طی سال ۱۴۰۰ در تبریز راه اندازی شد، گفت: همچنین در استان آذربایجان شرقی درآمد سرانه کارگران نسبت به دیگر استان ها یک میلیون تومان بیشتر است.

کد خبر: ۱۴۵٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha