۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
هشدار جدی به معادن و شرکت‌های بزرگ یزد| قطع آب تا عدم تمدید پروانه
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

هشدار جدی به معادن و شرکت‌های بزرگ یزد| قطع آب تا عدم تمدید پروانه

یزد- فاطمی، استاندار یزد به شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان در مورد انتقال حساب‌های بانکی به استان هشدار جدی و مجدد داد.

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان یزد به عنوان یکی از استان های صنعتی و معدنی کشور گردش مالی بالایی در بانک های کشور دارد که سهم اندکی از آن مربوط به استان یزد است، اظهار داشت: شاید بتوان گفت یکی از دستاوردهای مهم سفر هیات دولت به استان یزد در اواخر سال گذشته، تصویب انتقال گردش مالی شرکت های بزرگ به مرکز استان بود.

وی بیان کرد: بر اساس این مصوبه این شرکت ها ملزم شدند که حساب ها را به مرکز استان انتقال دهند و در غیر این صورت تمام خدمات استان به این واحدها قطع می شود و از سویی بانک‌های استان نیز موظف شدند تمام خدماتی که بانکها در تهران ارائه می دهند را به صنایع ارائه دهند وگرنه پیگیری ها تا جابجایی مدیریت بانکها هم پیش خواهد رفت.

فاطمی افزود: در اسفند ۱۴۰۰، مهلت ۱۰ روزه ای برای صنایع و معادن بزرگ یزد برای انتقال حساب‌های بانکی آنها به یزد تعیین و این مهلت تا ۱۵ فروردین نیز تمدید شد و بسیاری از شرکت‌ها حساب‌های خود را انتقال دادند.

وی گفت: تمامی معدن داران تک تک شهرستان ها دعوت شده و به اجرای مصوبه ملزم و مکلف شده اند و درصدی از درآمد این شرکت ها برای اجرای پروژه های استانی هزینه خواهد شد.

اجرای ۳۰ کیلومتر از طریق الرضا به یکی از معادن یزد سپرده شد
استاندار یزد ادامه داد: مثلا برای ساخت راه طریق الرضا جاده یزد – طبس ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اجرای ۳۰ کیلومتر آن به یکی از معادن سپرده شده و برای اجرای بقیه مسیر هم در حال رایزنی با یکی دیگر از شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان هستیم.

وی تاکید کرد: ۳۰ کیلومتر راه شاید در ظاهر رقم زیادی به نظر نیاید اما برای اجرای باقی مانده این مسیر شاید ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است زیرا برای اجرای هر کیلومتر راه در حال حاضر بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

فاطمی افزود: فصل مشترک و پیشرفت استان وابسته به اجرای طرح های انتقال آب است. امروز برای اجرای خط دوم انتقال آب استان در بازه زمانی دو ساله به ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

برای اجرای دو خط انتقال آب در یزد به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است
وی ادامه داد: خط انتقال آب از دریا نیز ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد به این ترتیب برای اجرای دو خط انتقال آب ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است از اینرو درآمد یکی از معادن استان باید برای این موضوع هزینه شود.

استاندار یزد گفت: از اینرو قرار است که یکی از معادن را در قالب مزایده محدود واگذار کرده و ما به ازای آن خطوط انتقال آب طی دو سال با رعایت ملاحظات زیست محیطی اجرا شود بر این اساس آزادسازی بخشی از پهنه ها را دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: به محض اینکه که خشکسالی می شود دعوای روستاها و بین حوزه ای برای آب اتفاق می افتد و صنایع برای حتی دو لیتر آب با چالش مواجه می شوند حتی در شهرستان های کم برخوردار هم چالش آب جدی می شود از اینرو حمایت بخش معدن و صنعت برای حل مشکل آب جدی دنبال می شود.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: با اجرای مصوبه دولت برای حمایت شرکت های بزرگ از استان و انتقال گردش مالی آنها در استان، شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام باشیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha