۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
 ۵۳۵ هزار تن سیب درختی از آذربایجان‌غربی صادر شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

۵۳۵ هزار تن سیب درختی از آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته بیش از ۵۳۵ هزار تن سیب درختی از استان به کشورهای خارجی صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، رسول جلیلی در نخستین نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با مسئولان ستادی وزارت و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار تن محصول سیب درختی در سرخانه‌های استان ذخیره ‌سازی شده بود که پس از مصرف داخلی بیش از ۵۳۵ هزار تن از این میزان به کشورهای خارجی صادر شده که این میزان تا کنون بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۴۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت سایر غلات در استان در شرایط مطلوب وضعیت سبز محصول قرار دارند که در صورت عدم وجود خسارات قهری، بیش از ۷۳۰ هزار تن انواع غلات در استان تولید می‌شود.

جلیلی تصریح کرد: در سال زراعی جاری با مشارکت و همراهی کشاورزان استان پیش‌بینی می‌شود که بیش از دو میلیون تن چغندر قند در استان تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تشکیل بانک اطلاعات جامع بخش کشاورزی از مهمترین برنامه‌های بخش کشاورزی استان است، افزود: در این راستا در بیش از ۶۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طرح کاداستر انجام شده است .

وی گفت: با اجرای ۳۵۵ هزار هکتاری باقی مانده اراضی تمامی یک میلیون هکتار اراضی  قابل کشت استان تحت پوشش سامانه جامع اطلاعاتی بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

جلیلی با بیان اینکه کاهش میزان مصرف شیر و لبنیات موجب متضرر شدن دامداران شده است، افزود: بنابراین ضروری است مشکلات صادرات شیر خشک استان پیگیری و برطرف شود.

وی با اشاره به توزیع پنج هزار تن ذرت بین واحدهای تولیدی طیوردر استان، بیان کرد: توزیع نهاده‌های دامی و شیمیایی از محل ذخایر راهبردی در شرایط کنونی جهت تداوم تولید ضروری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد : در راستای حل مشکل مالکیت اراضی کشاورزی، در ۴۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان رفع تداخلات اراضی کشاورزی با ملی انجام شده است.

وی همچنین ادامه داد: در راستای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی نیز بیش از ۷۸ میلیارد تومان اعتبار معادل ۱۰۶ درصد به عنوان تسهیلات بانکی به کشاورزان استان پرداخت شده است.

جلیلی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با کاهش تعرفه صادرات مرغ گوشتی از قیمت ۵ هزار به ۱۵۰۰ تومان ، امیدواریم حوزه صادرات مرغ گوشتی استان نیز بیش از پیش رونق پیدا بکند.

کد خبر: ۱۴٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha