۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
افزایش قیمت جفت ارز EUR/USD متعاقب احتمال پیروزی ماکرون در انتخابات فرانسه
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش قیمت جفت ارز EUR/USD متعاقب احتمال پیروزی ماکرون در انتخابات فرانسه

در پی موفقیت نسبی و قابل قبول امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در نخستین دور از رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه، ارزش یورو در برابر دلار افزایش یافت.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز یورو/دلار آمریکا روز جمعه از حمایتی سطحی برخوردار شد و با اینحال، از بالاترین سطح روزانه خود روی ۱.۰۹۳۳ عقب نشینی کرد که دلیل آن شرایط ضعیف بازار ناشی از بازدهی بالای خزانه داری ایالات متحده، جنگ اوکراین و البته شیوع مجدد کرونا چین است. در زمان نوشتن این مطلب، جفت ارز EUR/USD روی نقطه ۱.۰۸۷۹ معامله می شود.

افزایش بازده اوراق قرضه جهانی که بر روحیه بازار تأثیر گذاشته است، انعکاسی از موارد ذکر شده و البته کاهش شاخص های سهام اروپا و ایالات متحده است. در حال حاضر، بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در حال افزایش پنج واحد پایه بوده و در ۲.۷۷۱ درصد، بالاتر از پیک نرخ چرخه قیمتی مارس ۲۰۱۹ قرار دارد.

در زمینه ژئوپلیتیک، کشمکش‌های روسیه و اوکراین بر احساسات بازار فشار وارد کرد. با ادامه تنش و درگیری در اوکراین برای هفتمین هفته متوالی، بریتانیا، ایالات متحده، آلمان و اسلواکی اعلام کردند که تجهیزات نظامی بیشتری در اختیار اوکراین قرار خواهند داد.

در همین حال، زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طی سخنانی گفت که نباید امکان راه حل دیپلماتیک برای پایان جنگ را از دست داد. در طرف روسیه اما، منابع خبری گزارش دادند که ظاهرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه چهار هفته قبل از روز پیروزی بزرگ روسیه در ۹ مه، به «پیروزی» در اوکراین دست یافته است.

از سوی دیگر، شیوع مجدد کرونا در استان های شانگهای و گوانگژو چین عامل دیگری است که احساسات مثبت بازار را کاهش داده و ترس را جانشیت آن ساخته است.

پیروزی ماکرون در فرانسه ارزش یورو را افزایش داد
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای دومین بار در پنج سال گذشته با مارین لوپن رهبر راستگرایان افراطی روبرو شد. ماکرون ۲۷.۶ درصد از آرا را در مقابل ۲۳.۴ درصد مارین لوپن به دست آورد و تا پایان ماه باید در دور دوم این رقابت تنگاتنگ با وی روبرو شود.

تحلیلگران هلدینگ بانکداری ING نیز با صدور بیانیه ای اعلام کردند: اگرچه پیروزی ماکرون بهتر از حد انتظار بود، اما به عنوان یک پیروزی مطمئن در دور دوم تلقی نخواهد شد. آنها افزودند: «این نباید سرمایه‌گذاران را دچار احساس امنیت کاذب کند.

پیش بینی قیمت جفت ارز EUR/USD

افزایش قیمت جفت ارز EUR/USD متعاقب احتمال پیروزی ماکرون در انتخابات فرانسه

قیمت یورو/دلار آمریکا ظرف مدت ۲۴ ساعت، در پی اعلام نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به بالای ۱.۰۹۳۳ صعود کرد. با این حال، روند نزولی EUR/USD تا زمان بازپس گیری نقطه مهم و حیاتی ۱.۱۰۰ دلار، ادامه داشته و افزایش قیمت موقت، به معنای ورود به فاز صعودی برای این جفت ارز نخواهد بود.

اما در صورت ریزش و اصلاح بازار، اولین حمایت EUR/USD روی نقطه ۱.۰۸۶۴ خواهد بود. اما در صورت از دست رفتن این حمایت، پایین ترین سطح چرخه ۸ آوریل را در ۱.۰۸۳۶ و به دنبال آن نقطه ۱.۰۸۰۶ به عنوان حمایت های بعدی ظاهر خواهند شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha