۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
تشکیل دو هزار و ۵۰۰ پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی همدان
دادستان همدان اعلام کرد:

تشکیل دو هزار و ۵۰۰ پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی همدان

همدان - دادستان همدان گفت: طبق آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان دو هزار و ۵۰۰ پرونده بلااقدام در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در این حوزه طی سال گذشته تشکیل شده است.

به گزارش بازار؛ حسن خانجانی در نشست برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مبارزه با تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی اظهار کرد: طبق آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی دو هزار و ۵۰۰ پرونده بلااقدام در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در این حوزه طی سال گذشته تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید هم مردم را با قوانین ساخت و سازها آشنا ساخت و هم کارشناسان جهاد کشاورزی تسلط کامل به قوانین مربوطه داشته باشند، افزود: لازمه این امر بالا بردن سطح آگاهی مردم با بهره‌گیری از تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های جامع و مفید و حتی بهره‌مندی از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران است.

دادستان همدان افزود: همانگونه که باید با ساخت و سازها و تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغی برخورد قاطعانه شود که تاکنون نیز با قوت تمام از سوی دستگاه قضایی استان پیگیری شده، به همان میزان سازمان جهاد کشاورزی هم باید در تشکیل پرونده های مربوطه با دقت کامل وارد شد.

وی اضافه کرد: باید این سازمان برای تشکیل پرونده ها با تسلط بر قوانین و دقت بیشتری داشته باشد و برای مواردی مانند ساخت خانه کارگری، یا ساخت خانه‌ای ۲۰ متری که تنها برای نگهداری ادوات کشاورزی و باغی صاحب ملک استفاده می‌شود و یا حتی ساخت یک سرویس بهداشتی، تغییر کاربری اعلام نکند و پرونده تشکیل ندهد.

خانجانی عنوان کرد: بدین ترتیب فرصت کافی برای شناسایی، پیگیری و برخورد با متخلفان اصلی تغییرغیرمجاز اراضی باغی و کشاورزی فراهم می شود، ضمن آن که اگر گزارشی از این سازه‌های غیرمجاز ارائه می‌شود باید بدون تبعیض با متخلفان در هر سطحی برخورد شود.

وی گفت: سازمان‌های مربوطه روند صدور مجوزهای لازم ساخت خانه کارگری و یا سرویس بهداشتی در باغات و اراضی کشاورزی را سرعت بیشتری ببخشند تا صاحب ملک به بهانه اطاله صدور مجوز، دست به ساخت و ساز غیر مجاز نزند.

دادستان همدان اظهار کرد: اگر با هر ساخت و ساز غیرمجازی در همان لحظه و ساعت اولیه برخورد شود نه سرمایه مردم از بین می‌رود و نه روند پیگیری‌ها با تأخیر دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: دیوارکشی دور باغاتی که سابقه باغی دارند و کمیسیون تشخیص باغات طبق موارد قانونی، رأی بر باغ بودن زمین می‌دهد؛ ممنوعیتی ندارد، چراکه این اقدام حفاظت از باغ و محصولات باغی است.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha