۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
شرایط یکپارچه‌ سازی سوابق بیمه‌ای افراد از صندوق‌های مختلف بازنشستگی
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس تشریح کرد

شرایط یکپارچه‌ سازی سوابق بیمه‌ای افراد از صندوق‌های مختلف بازنشستگی

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، به تشریح شرایط جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای افراد از صندوق‌های مختلف بازنشستگی و یکپارچه‌ سازی به منظور لحاظ در سوابق آنها پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در مورد پرسشی مبنی بر اینکه آیا امکان انتقال سوابق بیمه افراد از بخش خصوصی به دولتی وجود دارد و این مهم در طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی لحاظ شده است، گفت: سوابق بیمه‌ای هیچ ربطی به بخش خصوصی یا دولتی ندارد و در تامین اجتماعی تحت عنوان سابقه فارغ از اینکه در کدام بخش فعال هستید، ثبت می‌شود بنابراین اگر فردی ۶۵ سال سن یا ۳۵ سال سابقه بیمه داشته باشد می‌تواند بازنشسته شود و با هیچ مشکلی هم مواجه نمی‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته فردی که از بخش خصوصی به بخش دولتی انتقال پیدا کرده است می‌تواند از این امتیاز بهره‌مند شود که مدت زمان بیشتری را در بخش دولتی فعالیت کند اما سابقه بیمه‌ای وی هم محفوظ است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی به ارتباط بین صندوق‌ها برمی‌گردد کما اینکه بر اساس قانون کنونی اگر فردی در صندوق ساتا(لشگری) سابقه بیمه داشته باشد و تصمیم بگیرد که به بخش خصوصی منتقل شود نمی‌تواند از سوابق گذشته خود استفاده کند اما در صورت تصویب این طرح، شرایط جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای از صندوق‌های مختلف امکانپذیر خواهد شد.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی به پایان رسیده و برای بررسی نهایی در دستورکار صحن علنی قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 0
      سلام این اظهارات خیلی گنگ ومبهم بود بالاخره سوابق بخش خصوصی قابل انتقال هست ؟ و آیا در بازنشستگی تاثیر داره؟