۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
ساخت مسکن روستایی از بهمن پارسال کاهشی شد
معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن:

ساخت مسکن روستایی از بهمن پارسال کاهشی شد

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن گفت: از بهمن پارسال با پرداخت نشدن وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی، عقد قراردادها برای ساخت مسکن روستایی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش بازار، مجید جودی معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن افزود: امیدواریم با اجرایی شدن دستور رئیس جمهور و مصوبه شورای عالی مسکن روند مطلوبی را در آینده شاهد باشیم تا عقب ماندگی پارسال را در سال ۱۴۰۱ جبران کنیم.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن گفت: بنیاد مسکن در بخش روستایی سالانه باید ۲۰۰ واحد روستایی را نوسازی و مقاوم سازی کند که بر این اساس تا پایان سال ۱۴۱۰ صددرصد واحدهای روستایی مقاوم سازی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌های تمام شده مسکن در سال ۱۴۰۰ افزود: در شش ماه اول پارسال سقف وام مسکن روستایی از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که متقاضیان ۱۲۰ هزار واحد را، به بانک‌های عامل معرفی کردیم و ۶۵ هزار نفر هم موفق به عقد قرارداد و شروع کار شدند.

جودی افزود: متاسفانه با افزایش قیمت‌ها و پیش بینی این که متقاضیان ساخت مسکن نمی‌توانند با ۱۰۰ میلیون ساخت مسکن را تمام کنند پیشنهاد افزایش وام را مطرح کردیم.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن گفت: با دستور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن در آبان ماه پارسال وام مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون رسید، اما متاسفانه دست اندازهایی در اجرای این قانون پیش آمد که مردم منتظرند پرداخت این وام اجرایی شدن مصوبه شورای عالی مسکن هستند.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی در ۲۵ ابان ۱۴۰۰ در شورای عالی مسکن و به دستور رئیس جمهور تصویب شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • طاهره IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      برا یه وام ببینید چطور با مردم بازی میکنن
    • جلال زرین فر GB ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      ما روستائیان از آقای دکتر نیکزاد و تمام همکاران شان در بنیاد مسکن که تلاش شبانه روزی برای وام ۲۰۰میلیونی کشیدند تشکر وخدا قوت میکیم
    • جلال زرین فر GB ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      از آقای دکتر جودی تشکر وسپاس گذاریم باتلاش شبانه‌روز شان برای روستائیان