۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
تغییر سیاست های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

تغییر سیاست های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه تغییر سیاست های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است، بر ضرورت ورود جدی رئیس جمهور به این موضوع تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۲ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با انتقاد از اینکه تغییر سیاست های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است، گفت: کاهش ۲ میلیارد دلاری بودجه دارو و تغییر ارز برخی داروها از ترجیحی به نیمایی در سال گذشته بنا بر اظهارات مسئولان ذی ربط باعث شد داروهای خارجی تا ۶ برابر افزایش قیمت و همچنین داروهای داخلی افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی هم با کمبود ارز برای واردات مواد اولیه مواجه شدند و متاسفانه شاهد تداوم همین روند در سال جاری نیز هستیم.

بدری خطاب به وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه شما در کجای این داستان هستید، تصریح کرد: دهک های پایین جامعه، بازنشستگان و سالمندان به مراتب بیشتر از سایر اقشار در معرض بیماری هستند و بیشترین آسیب را از آشفتگی بازار دارو می بینند؛ آیا می دانید بسیاری از بیماران بی بضاعت هنگام تهیه نسخه، وقتی با قیمت آن مواجه می شوند، از دریافت دارو صرف نظر می کنند؟ از رئیس جمهور می خواهیم در اسرع وقت به این موضوع ورود و آن را ساماندهی کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha