۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
بازارهای مالی تحت تاثیر افزایش انتظارات تورمی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

بازارهای مالی تحت تاثیر افزایش انتظارات تورمی

شاخص داوجونز، از نظر تکنیکالی، به محدوده خط روند نزولی میان مدت رسیده و در شرایط اصلاحی قرار گرفته است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- بازارهای مالی تحت تاثیر افزایش انتظارات تورمی و همچنین نرخ بهره ای قرار دارند و محدودیت های کرونایی در چین نیز سطح ریسک پذیری را تا حدودی کاهش داده است. شاخص های سهام در آمریکا در حال حاضر همچنان در یک کانال نزولی در حرکت هستند و نتوانسته اند از محدوده خط روند نزولی به بالا عبور کنند. شاخص داوجونز، از نظر تکنیکالی، به محدوده خط روند نزولی میان مدت رسیده و در شرایط اصلاحی قرار گرفته است. این در شرایطی است که در کوتاه مدت روند مشخصی را دنبال نمی کند و در میان مدت واکنش به محدوده خط روند نزولی و حمایت ۳۴۲۰۰ واحدی با اهمیت خواهد بود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به افزایش محدودیت های کرونایی در چین و همچنین استفاده آمریکا از ذخایر استراتژیک برای کنترل قیمت سوخت، قیمت در موج نزولی در نوسان است و در حال حاضر در محدوده مهم و روانی ۱۰۰ دلاری، قرار دارد. احتمال اول در میان مدت ادامه روند نزولی است، اما واکنش به محدوده ماژور ۱۰۰ دلاری، تعیین کننده است.
۳️- در بازار طلا، با وجود افزایش سطح تقاضا برای دلار در بازار های بین المللی، افزایش سطح ریسک گریزی در بازار های مالی، موجب افزایش تقاضا برای طلا شده و قیمت از محدوده رنج تا حدودی خارج شده و در کوتاه مدت احتمال صعود قیمت طلا تقویت شده است.

۴️- در برابری دلار به ین ژاپن، با توجه به واگرایی سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو آمریکا، سطح تقاضای دلار نسبت به ین ژاپن همچنان صعودی است، و قیمت در ادامه روند صعودی، از محدوده مقاومتی و سقف تاریخی هفت ساله، در محدوده ۱۲۵.۱۰، فراتر رفته و احتمال صعود قیمت به بالاترین سطح در بیست سال اخیر تقویت شده است. سقف تاریخی ۱۲۵.۸۶، بالاترین سطح برابری دلار به ین، در نزدیک به بیست سال اخیر است و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. احتمال حرکات اصلاحی در این محدوده وجود دارد.

۵️- در برابری یورو به دلار، قیمت در ادامه روند نزولی، حمایت ۱.۰۹۴۴ را شکسته و احتمال نزول قیمت در میان مدت تقویت شده است. در حال حاضر و در کوتاه مدت، قیمت در شرایط اصلاح و پولبک نسبت به حمایت شکسته شده، در نوسان است و در کوتاه مدت احتمال صعود بیشتر نیز وجود دارد، اما در میان مدت احتمال اول همچنان برگشت به موج نزولی است. ضمن اینکه انتخابات فرانسه به دور دوم کشیده شده و در صورتی که امانوئل مکرون، نتایج نهایی را به مارین لوپن، کاندیدای راست افراطی، واگذار کند، احتمال کاهش تقاضا برای یورو وجود دارد.

۶️- در برابری پوند به دلار، در ادامه روند نزولی میان مدت، قیمت به سطح حمایتی ماژور و روانی ۱.۳ رسیده و نتوانسته از این محدوده با اعتبار عبور کند، و در کوتاه مدت احتمال اصلاح زمانی و قیمت در این محدوده وجود دارد. در میان مدت، واکنش به کف قیمتی ۱.۳، تعیین کننده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha