۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
نگرانی شرکت های بیمه از حمله سایبری و خشم طبیعت
بزرگترین ریسک هایی که شرکت ها با آن درگیرند

نگرانی شرکت های بیمه از حمله سایبری و خشم طبیعت

در میان هشت ریسک بزرگ شناخته شده برای شرکت های بیمه ای چهار نوع آن به طبیعت و محیط زیست بر می گردد اما اکنون بزرگترین خطر و ریسک حمله سایبری است!

بازار؛ گروه بیمه و بانک: بر اساس نظرسنجی جدید انجام شده توسط گروه بیمه جهانی «آلیانس» که شامل ۲۶۵۰ هزار کارشناس مدیریت ریسک از ۸۹ کشور جهان است، حوادث امنیت سایبری در خط مقدم بزرگترین خطرات پیش روی شرکت ها در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

بیش از ۴۰ درصد از کارشناسان شرکت‌کننده بر این باورند که جرایم سایبری و وقفه در کسب‌وکار بزرگترین خطری است که کسب‌وکارها در سال ۲۰۲۲ با آن مواجه هستند.

دومین نگرانی بیمه ها توقف کسب و کار و تحمیل هزینه هایی ناشی از آن بر شرکت های بیمه ای است.

به نظر می‌رسد مشکل کمبود تراشه‌های الکترونیکی و کمبود منابعی که همه‌گیری کرونا در تشدید آن نقش داشته، دومین خطر بزرگ پیش روی جهان در سال ۲۰۲۲ تلقی نخواهد شد، اما احتمال می‌رود این مشکل از امسال فراتر رفته و به سال ۲۰۲۳ نیز کشیده شود.

طبق بررسی های این نظر سنجی تاثیر بلایای طبیعی و تغییرات آب و هوایی بر مبادلات تجاری جهانی افزایش یافته است. در حالی که در گذشته، رویدادهای شدید آب و هوایی در برخی از معدود مکان‌هایی که در معرض خطر زلزله و طوفان قرار داشتند، رخ می‌داد اما تغییرات شدید آب و هوایی و پدیده های ریست محیطی همه مناطق جهان را در معرض آسیب‌پذیری قرار داده است. از این رو به عنوان ششمین ریسک بزرگ برای شرکت های بیمه ای تلقی می شود.

نگرانی شرکت های بیمه از حمله سایبری و خشم طبیعت

بر اساس گزارش شرکت چند ملیتی بیمه ای او ان « Aon» مستقر در لندن (که در زمینه ارائه خدمات مدیریت ریسک، بیمه اتکایی، برون‌سپاری و در مجموع به‌عنوان یک کارگزار بیمه فعالیت می‌نماید)، بلایای طبیعی در سال ۲۰۲۱ ، ۲۳۸ میلیارد دلار برای جهان هزینه داشته است که یکی از دلایلی است که بلایای طبیعی به رتبه سوم این فهرست جهش کرده است، زیرا ۲۵ درصد از کارشناسان شرکت کننده در نظرسنجی آنها را یکی از این موارد اصلی تحمیل پرداخت بیمه به شرکت های بیمه ای دانسته اند و از این رو یکی از بزرگترین خطرات پیش روی کسب و کار شرکت های بیمه ای در جهان به شمار می رود.

از نگاه شرکت های بیمه ای بزرگ در جهان کرونا، تغییر قوانین و مقرارت، آتش سوزی و توسعه کسب و کارها در رتبه های بعدی ریسک های بزرگ قرار دارند.

نگرانی شرکت های بیمه از حمله سایبری و خشم طبیعت

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

کد خبر: ۱۴۴٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha