۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
تهیه بسته سیاست سازگاری با کم‌آبی در بخش کشاورزی قزوین
رئیس جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

تهیه بسته سیاست سازگاری با کم‌آبی در بخش کشاورزی قزوین

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:بسته سیاست سازگاری با کم‌آبی در بخش کشاورزی استان قزوین تهیه شده و به زودی اجرایی می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه اظهار داشت: این بسته با توجه به سیاست های دولت و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و همچنین وزارت نیرو با هدف صرفه جویی در منابع آبی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای سیاست های این بسته می خواهیم بهره وری و استفاده بهتری از منابع آبی محدود داشته باشیم، افزود: در این بسته ضمن صرفه جویی در مصرف آب، با بهینه شدن مصارف تولید محصولات کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی حفظ می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در راستای اجرای بسته، کشاورزان استان به سمت کشت و تولید محصولات کم آب بر سوق داده می شوند و البته در کنار این موضوع تلاش شده تا با کشت برخی محصولات با سوددهی بالا، به معیشت و اقتصاد کشاورزان نیز توجه شود.

خمسه ادامه داد: برنامه های یاد شده در راستای اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی در قالب طرح اصلاح الگوی کشت دنبال و پیگیری می شود.

وی یادآور شد: امسال حدود پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه های آبیاری مدرن تجهیز خواهند شد که این موضوع نیز به صرفه جویی در مصارف آبی در مزارع و باغ ها می انجامد و در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین سازگاری با کم آبی است.

کد خبر: ۱۴٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha