۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
تایید اصالت قطعات با راهکار نوین ایساکو| سامان بازار لوازم یدکی به کمک شرکت های خدمات پس از فروش
بازار از خدمات ویژه ایساکو گزارش می دهد

تایید اصالت قطعات با راهکار نوین ایساکو| سامان بازار لوازم یدکی به کمک شرکت های خدمات پس از فروش

شرکت ایساکو با ارائه راهکار نوین برای عرضه قطعات بسته بندی، هولگرام و مزین شده به بارکد در کنار کد جهت ارسال برای تایید پیامکی را ایجاد کرده که می تواند از سواستفاده متقلبین و افزایش قیمت جلوگیری کند.

بازار؛ گروه خودرو: خرید قطعات خودرو در بازار لوازم یدکی با دردسرهای بیشتری نسبت به گذشته مواجه و شناسایی قطعه سره از ناسره فقط کار اهل فن است. هرچند که راه حل های متفاوت و متنوعی در بازار برای شناسایی ساده قطعات اصلی وبا کیفیت ارائه شده است، پیشتاز این مساله نیز شرکت ایساکو بوده است. شرکت ایساکو در راستای اجرای تعهدات خود برای عرضه اصلی در بازار راهکار استعلام قطعات را در دستور کار قرار داده است. بازار لوازم یدکی با استفاده از زیرساخت های که در شرکت های خدمات پس از فروش شرکت های خودروساز مانند ایساکو ایجاد شده است، می تواند سبب شود مشتریان در خصوص قیمت ها و اصالت قطعات اطمینان کافی پیدا کنند. این مساله نه تنها سبب کاهش معضلات تقلب و عدم کیفیت قطعات در بازار خواهد شد، بلکه منجربه بهبود وضعیت موجود نیز می شود. ایساکو یا سایر پلت فرم های که در شرکت های خودروسازی موجود است می تواند به شفافیت در بازار لوازم یدکی کمک کند.

ایساکو برای این چالش راهکار نوینی ارائه کرده است، در راهکار این شرکت بسته بندی قطعات آبی، دارای هولگرام و مزین شده به بارکد در کنار کد جهت ارسال برای تایید پیامکی است

قطعه اصلی را بشناسید
کیفیت، قیمت و اصالت سه چالش اصلی مالکان خودروها در بازار لوازم یدکی است. بازاری که به دلیل تنوع برند قطعات و سازندگان متعدد گاهی شناخت محصول با کیفیت سخت است. ایساکو برای این چالش راهکار نوینی ارائه کرده است، در راهکار این شرکت بسته بندی قطعات آبی، دارای هولگرام و مزین شده به بارکد در کنار کد جهت ارسال برای تایید پیامکی است. این راهکار نوین نه تنها قطعات تقلبی و بی کیفیت که اصطلاحا به صورت زیر پله ای و کارگاهی تولید می شود را تمیز کرده، بلکه سبب می شود که مشتری با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به خرید اقدام کند. بنابراین کپی کردن بسته بندی و هولگرام برای قطعات تقلبی در بازار توسط سودجویان، قابل اجرا نخواهد بود. این اقدام ایساکو و فراهم کردن زیرساختی که فقط قطعات با راهکار نوین به بازار و خدمات پس از فروش عرضه شود، نشان می دهد که پیشتر نیز شرکت های خدمات پس از فروش خودروسازان به دنبال حذف قطعات تقلبی و بی کیفیت در بازار بوده اند. اجرای طرح جدید شناسایی قطعات تقلبی و قاچاق در بازار لوازم یدکی، احتمال ایجاد چالش را به دلیل قیمت گذاری دستوری و کمبود به همراه خواهد داشت.

ایساکو نرم افزار و سامانه ای دارد که کد مخفی روی بسته بندی قطعات باید توسط مشتری به سامانه یا نرم افزار ایساکو ارسال شود. پس از این فرآیند استعلام نتیجه که همان قیمت یکسان در شبکه فروش ایساکو است

یکسان سازی قیمت قطعات
یکی دیگر از موارد اجرایی در طرح شناسایی قطعات تقلبی و قاچاق، درج قیمت قطعات روی بسته بندی ها است. مساله ای که از گذشته شرکت ایساکو آن را برای محصولات خود اجرا کرده است. ایساکو نرم افزار و سامانه ای دارد که کد مخفی روی بسته بندی قطعات باید توسط مشتری به سامانه یا نرم افزار ایساکو ارسال شود. پس از این فرآیند استعلام نتیجه که همان قیمت یکسان در شبکه فروش ایساکو است، برای مشتری ارسال می شود. این شرکت تلاش کرده که یکسان سازی قیمت ها را ایجاد کند تا نوسان موجود در بازار کاهش دهد. اختلاف قطعات این شرکت با بازار همراه با کیفیت و اصالت سبب شده که مشتریان در بازار به دنبال محصولات این مجموعه جهت استفاده برای خودروهایشان باشند.

تایید اصالت قطعات با راهکار نوین ایساکو| سامان بازار لوازم یدکی به کمک شرکت های خدمات پس از فروش

تفاوت این طرح با طرحی که هفته گذشته در بازار لوازم یدکی در خصوص جمع آوری کمک فنر و باتری رخ داد، گویای این موضوع است که راهکارهای مناسب تری برای کنترل بازار لوازم یدکی می توان اجرا کرد که علاوه بر ایجاد رضایت مشتری، رقابت را نیز افزایش دهد. متاسفانه بازار لوازم یدکی ایران به شکل سنتی سال ها است به عرضه خدمت مشغول است، بازار سنتی که ایجاد نوآوری و نظارت در آن نه تنها سخت است، بلکه کنترل آن می تواند منجربه کمبود قطعات و کاهش خرید لوازم یدکی شود.

چرا از بسترهای موجود استفاده نشد؟
باتوجه به اینکه در بازار لوازم یدکی ایجاد زیرساختی جهت هماهنگی قیمت ها و اصالت کیفیت معضل بسیار پیچیده ای است، به نظر می رسد وزارت صمت ظرفیت های شبکه خدمات پس از فروش به ویژه ایساکو را فراموش کرده است. فراموشی که با ایجاد جمع آوری باتری و کمک فنر تاکنون نارضایتی به همراه داشته است.

این نارضایتی از سوی سودجویان اعلام نشده، بلکه از سوی فروشندگانی که در سال های گذشته لوازم یدکی خودروها را به کشور وارد کردند، بیان شده است. زیرا بستر و زمان کافی برای شناخت قطعات وارداتی با کیفیت از محصولات تقلبی به فعالان این بازار داده نشده است.

وزارت صمت هرچند با نیت کنترل بازار لوازم یدکی و خارج کردن آن از دست سودجویان و متقلبین این طرح را اجرا کرده است، اما اجرای آن نیاز به هماهنگی مابین تولیدکنندگان، فروشندگان و اتحادیه دارد. سیدرضا فاطمی امین به عنوان سیاستگذار صنعتی در کشور می توانست با بهره گیری از شبکه استعلام قطعات و فروش شرکت های مانند ایساکو بهتر و راحت بازار لوازم یدکی را کنترل کند. حال باید منتظر بود و دید که بازار لوازم یدکی با چالش و فشار آن به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان وارد شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha