۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
فرایند صدور مجوز شرکت‌های دانش بنیان تسهیل می شود
رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس:

فرایند صدور مجوز شرکت‌های دانش بنیان تسهیل می شود

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس گفت: در حوزه تولید دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قوانین خوبی در کشور وجود دارد و حتی صندوق مناسبی هم دراین راستا به عنوان یک نهاد مالی ایجاد شده است.

به گزارش بازار، شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس گفت: امیدواریم هرچه زودتر قانون جهش تولید دانش بنیان ابلاغ شود. برای بهبود عملکرد شرکت‌های دانش بنیان از یک طرف باید فرایندصدور مجوزها را تسهیل کنیم و امیدوارم با همکاری هئیت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون هرچه سریعتر نهایی و ابلاغ شود.

وی افزود: بحث دیگر بحث تامین مالی است. منابع مالی خوبی الان در قانون بودجه ۱۴۰۰ که منتقل می‌شود به ۱۴۰۱ همین طور خود قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده است لذا اگر ما از یک طرف محیط کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان را تسهیل کنیم و بهبود ببخشیم و از طرف دیگر منابع مالی و روش‌های خاص تامین مالی برای فعالیت‌های دانش بنیان که دربسیاری از موراد امیخته با ریسک بالا هستند فراهم کینم شرایط برای تحقق شعار سال پیش از پیش رقم می‌خورد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:نفت از منابع بین نسلی است و در واقع شیوه استفاده از نفت باید به گونه باشد که بهره گیری و استفاده منابع نفتی صیانتی شود و نباید این گونه اندیشیده شود که منابع مالی حاصل از نفت بایستی صرف دوره حال شود

شمس الدین حسینی گفت: به نظر من وفادرا ماندن به فلسفه صندوق توسعه ملی یکی از راه های استفاده درست از منابع حاصل از درآمدهای ارزی نفتی است.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha