۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
هدف‌گذاری برای صادرات ۲ میلیارد دلاری در آذربایجان شرقی| گسترش دیپلماسی تجاری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

هدف‌گذاری برای صادرات ۲ میلیارد دلاری در آذربایجان شرقی| گسترش دیپلماسی تجاری

تبریز- پرنیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: هدف گذاری صادرات استان آذربایجان شرقی در سال جاری با ۴۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۲ میلیارد دلار است.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: تشکیل کنسرسیوم‌ها، شرکت های مدیریت صادرات و شتاب دهنده‌های استانی جهت تقویت بنگاه‌های کوچک و متوسط، تشکیل میز توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال، شناسایی مشکلات زیرساختی و فرایندی مبادی خروجی در استان‌های مرزی و پیگیری و پایش رفع آنها و توجه ویژه به توسعه صادرات صنایع اصیل استان (کیف و کفش، چرم، فرش دستباف، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات و طلا و جواهرات) بخشی از اقداماتی است که در همین راستا دنبال خواهد شد.

وی توسعه صادرات غیرنفتی در تعامل با کشورهای همسایه، گسترش دیپلماسی تجاری، اصلاح تراز تجارت خارجی و پیوستن به زنجیره ارزش بین المللی صادرات محور را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم و وزارت صمت در حوزه صادرات غیرنفتی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان صمت استان نسبت به تدوین برنامه و هدف گذاری توسعه صادرات در سال ۱۴۰۰ اقدام و بطور منظم با رصد و بررسی عملکرد صادرات غیرنفتی استان و تحلیل وضعیت و جایگاه آن درجهت ارتقاء عملکرد صادرات اقدامات لازم را با جدیت پیگیری کرده است.

پرنیان با اشاره به بخشی از نتایج اقدامات برای تحقق اهداف برنامه توسعه صادرات استان در سال ۱۴۰۰، بر اساس آمارهای سازمان توسعه تجارت ایران، تصریح کرد: میزان تحقق اهداف کمی در بخش صادرات به ۱۵ کشور همسایه و هند و چین ۸۷.۳ درصد، در حوزه صادرات به ۱۵ کشور اول مقصد صادراتی ۹۱.۴ درصد، صادرات به کشورهای اورآسیا ۶۱.۶ درصد و صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۶۹.۵ درصد بوده است.

رئیس سازمان صمت استان گفت: پتروشیمی و پایه نفتی، صنعت، فرش و صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی از عمده کالاهای صادراتی استان در سال گذشته بوده‌اند.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha