۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان اولویت اصلی صنعت آب کشور
معاون وزیر نیرو عنوان کرد

بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان اولویت اصلی صنعت آب کشور

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: قالب اصلی اجرای کارها و برنامه‌ها در بخش آب وزارت نیرو در سال جدید، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در بخش سازه‌ای است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محمد جوانبخت در نشست تخصصی وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و آبفای کشور با تاکید بر اتمام طرح‌های نیمه تمام تصریح کرد: ساماندهی طرح‌های ویژه و اولویت‌دار و اصلاح ساختار مدیریت آب کشور با تأکید بر مدیریت با مشارکت ذینفعان از برنامه‌های آتی و مهم وزارت نیروست که با جدیت پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه وزارت نیرو با رویکرد اصلاح ساختاری مدیریت آب کشور در قالب مدیریت یکپارچه و حوضه‌ای به دنبال ایجاد تغییرات و بهبود مدیریت آب در کشور است، افزود: استفاده از مدیریت با مشارکت ذینفعان در این حوزه مدنظر است و باید با همکاری آن‌ها و مدیریت خودشان از منابع آبی حفاظت و بهره‌برداری کنیم.

جوانبخت گفت: در رابطه با موضوع آب در کشور عدم تعادل بین مصارف و منابع وجود دارد و مسائلی همچون فقدان آمایش سرزمین، بارگذاری بیش از توان و ظرفیت طبیعی منطقه، عدم بهره‌برداری مناسب، بهره‌وری پایین و مسائل مربوط به حوضه‌های مشترک با همسایگان، مشکلات مربوط به این عدم تعادل را دوچندان کرده است.

جوانبخت تأکید کرد: تأمین آب شرب و کیفیت آن از الزامات و اولویت‌های وزارت نیروست و برنامه‌ریزی‌ها در جهت مدیریت مصارف با مشارکت روسای حوضه‌های آبریز انجام شده است و مدیران استانی به عنوان مجریان این برنامه‌ها در استان‌ها باید پیگیر اجرای این برنامه‌ها و مصوبات در قالب کارگروه‌های سازگاری با کم آبی باشند.

وی با اشاره به شرایط ویژه آب در کشور خاطرنشان کرد: مدیران بخش آب کشور باید مدیران جهادی باشند، چرا که دولت رویکرد خوبی در بودجه سال ۱۴۰۱ به بخش آب داشته و هزینه کرد و استفاده از این ظرفیت نیازمند همت بالای مدیران ما خواهد بود.

وی افزود: امروز یکی از اصلی‌ترین موضوعات ما تسریع در اجرا و اتمام طرح‌ها بویژه طرح‌های نیمه تمام در کشور است و مدیریت این امر معیار ارزیابی عملکرد مدیران در سال جدید خواهد بود.

مدیریت منابع انسانی و به‌کارگیری نیروهای متعهد، مسئولیت پذیر و متخصص، ساماندهی رودخانه‌ها، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی، مدیریت با مشارکت ذینفعان، حفاظت از منابع آب زیرزمینی، جلوگیری از کشت‌های پر آب طلب، احیای سفره‌های آب زیرزمینی، محیط زیست و تالاب‌ها تغذیه مصنوعی از دیگر تأکیدات معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این جلسه بود.

جوانبخت در پایان ضمن ابراز خرسندی از توجه به موضوع آب در جامعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر موضوع آب به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شده است و این امر که آحاد جامعه در مورد آن اظهار نظر می‌کنند نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این مایه حیات در بین مردم دارد.

در ادامه جلسه علیرضا الماسوندی معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز با تأکید بر مشارکت همگانی برای استقرار حکمرانی خوب در بخش آب گفت: حکمرانی خوب ما را به سمت توسعه پایدار سوق می‌دهد و برای استقرار آن باید تعامل و مشارکت حداکثری بین دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی صورت گیرد و سه رکن اقتصاد، اجتماع و محیط زیست در تعادل قرار داشته باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی خاطرنشان کرد: راه تحقق این شعار بر اساس استقرار حکمرانی خوب است.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha