۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
 موافقت وزارت خارجه با لغو روادید ایران و قطر در جام جهانی

موافقت وزارت خارجه با لغو روادید ایران و قطر در جام جهانی

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: وزارت خارجه با پیشنهاد حذف روادید ۲ ماهه بین ایران و قطر در جام جهانی موافقت کرده است که این مشوق خوبی برای حضور توریست‌های خارجی در ایران است.

به گزارش بازار، لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما برنامه‌ریزی برای جام جهانی قطر را از خرداد ماه ۱۳۹۹ آغاز کردیم و جلساتی را برگزار کرده و ایده‌های خود را مطرح کردیم. جام جهانی قطر در نزدیکترین مسیر به ایران برگزار می‌شود و بهترین فرصت است تا جاذبه‌های گردشگری خودمان را به دنیا معرفی کنیم.

وی گفت: رویکرد دیگر، جذب تماشاگران دنیا به سمت ایران است. فاصله بین مسابقات موقعیت مناسبی است تا تماشاگران از کشور کوچک قطر به سمت سایر مقاصد گردشگری از جمله ایران سفر کنند. قطر یک کشور کوچک است و امکانات اقامتی آنها به اندازه کافی نیست و به همین دلیل مذاکراتی را با سایر کشور از جمله ایران انجام داده است.

اژدری تصریح کرد:‌ امروز وزیر راه قطر در کیش حضور دارد و یک هیئت نیز از ایران در حال مذاکره است. ما طی جلساتی که با همه ذی‌نفعان داشتیم و تقاضای بخش خصوصی این بوده که لغو روادید یا تخفیف در صدور روادید می‌تواند مشوق خوبی برای حضور توریست‌های خارجی از قطر در ایران باشد و وزارت خارجه با این پیشنهاد موافقت کرده است و نامه‌ای را نیز به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کردند و منتظر هستیم تا از لحاظ قانونی، دستور بودجه‌ای آن ابلاغ شود و مدت زمان لغو روادید ۲ ماهه است.

وی گفت: بخش خصوصی همچنین معتقد است که تعداد پروازهای کمی بین ایران و قطر وجود دارد که این مشکل نیز در سفر رئیس‌جمهور به قطر حل شده و ۷۰ پرواز هفتگی با ایرلاین‌های ایرانی در آن مقطع زمانی خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۴۴٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha