۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
امکان افزایش ظرفیت پروازی مسیر ایران - قطر روزانه تا ۲۰۰ پرواز وجود دارد
رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

امکان افزایش ظرفیت پروازی مسیر ایران - قطر روزانه تا ۲۰۰ پرواز وجود دارد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امکان توسعه ظرفیت پروازی ایران - قطر با عاملیت ایرلاین های ۲ کشور تا ۲۰۰ پرواز در روز وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری روز یکشنبه در نشست بررسی توانمندی‌ها و برنامه ریزی‌های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی اظهار داشت: هم اکنون روزانه ۷۲ پرواز شامل ۳۶ پرواز از سوی ایران و ۳۶ پرواز از سوی قطر برقرار است که در صدد هستیم این ظرفیت را با همکاری مشترک با دولت قطر افزایش دهیم.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت توسعه این پروازها از مبدا فرودگاه‌های بین المللی موجود در استان‌های هرمزگان، تهران، مشهد، بوشهر، اصفهان، شیراز، خوزستان و جزیره کیش روزانه تا ۱۰۰ پرواز از طرف ایران و ۱۰۰ پرواز از طرف قطر وجود دارد.

محمدی بخش یادآور شد: همچنین علاوه بر هواپیماهای مسافری ایران قابلیت بکارگیری ۱۱ فروند هواپیمای پهن پیکر برای حمل و جابجایی انواع بار از مبدا ایران و تمام نقاط جهان به کشور قطر را دارد و انتطار می رود در نشست های مشترک با طرف های قطری این موارد پیشنهاد و به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: برای بهره‌گیری از فرصت های جام جهانی امکان جذب حداکثری گردشگران علاقه‌مند تماشای مسابقه های جام جهانی کشورهای مختلف از جمله عراق، افعانستان، روسیه و تاجیکستان در ایران وجود دارد.

براساس این گزارش، روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر با حضور در جزیره کیش در خصوص پشتیبانی ایران از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیدار خواهند داشت.

گفتنی است آبان ماه امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در این راستا مقرر شده ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی جزیره کیش از جلمه استانداردسازی ۲ زمین چمن و احداث سه زمین دیگر تا مرداد ماه امسال هزینه شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha