۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
اقساط ۳ میلیونی نهضت ملی مسکن| واریز اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران خبر داد

اقساط ۳ میلیونی نهضت ملی مسکن| واریز اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است

جعفری، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از اقساط ۳ تا ۴ میلیون تومانی تسهیلات واحدهای نهضت ملی مسکن طی دوره بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد و گفت: واریز اول متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علیرضا جعفری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در حالی به تشریح سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن در کشور پرداخت که این برنامه باید با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یعنی محمودزاده برگزار می شد. اگر چه این برنامه تبعات زیادی مثل برداشت های متفاوت از بازپرداخت اقساط از سوی برخی رسانه ها داشت اما به نظر می رسد وزارت راه و شهرسازی باید در خصوص انتخاب مدیران خود برای پاسخگویی به سوالات نهضت ملی مسکن بیشتر وسواس و دقت داشته باشد.

جعفری در آغاز برنامه با اشاره به اینکه تعداد کل متقاضیان این طرح را بالغ بر ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر اعلام کرده و گفت: از این تعداد تا کنون تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با توجه به شرایط اعمال شده مورد تأیید قرار گرفته اند که پس از پالایش نهایی پیامک‌های افتتاح حساب و واریز وجه اولیه برای آنها ارسال شده است؛ نکته مهم آن است که اگر متقاضیان پس از ارسال سه دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه نکنند از سامانه حذف خواهند شد.

*میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه‌ها پس از واریز این وجه و کمک تسهیلات در نظرگرفته شده (در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلان شهرهای اطراف تهران و کلانشهرها های اصلی و مادر ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان) آغاز خواهد شد؛ در این راستا تلاش داریم با مدیریت بحث زنجیره تولید مصالح ساختمانی با کیفیت، قیمت تمام شده واحدها را به حداقل رسانده و با همین میزان تسهیلات و وجه اولیه واحدهای مسکونی با متراژ ۷۵ تا ۱۱۰ متر را احداث و به متقاضیان تحویل دهیم.

جعفری افزود: در صورتی که متقاضیان ما بیش از این آمار( ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر) باشند و ثبت نام کنند قطعاً دولت و وزارت راه و شهرسازی برای اینکه پاسخگوی همه متقاضیان واجد شرایط باشد قابلیت برنامه ریزی و مدیریت را دارد.

وی افزود: دو رویکرد داریم رویکرد اول مان این است زمین‌هایی که امروز در داخل محدودیت‌های فضای شهری است در گام اول برای پاسخگویی به نیاز این چهار میلیون مسکن برنامه ریزی شود و اتفاق مهمی که در دستور کار دولت و دستور کار وزارت راه و شهرسازی بوده، ساماندهی زمین‌هایی است که خارج از محدوده است و مناطقی که الحاق می‌شوند به بافت‌ها یا در مناطقی که نیاز بحث تغییر کاربری یا افزایش تراکم داریم.

در گام اول، متقاضیان ۴۰ میلیون تومان واریز حساب می‌کنند و ما با این ۴۰ میلیون تومان طرح را اغاز می‌کنیم و همزمان در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهرهای اطراف تهران و کلانشهرهای اصلی و کلانشهرهای مادر ما ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استان‌های ما ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات می‌دهند که متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات بهرمند شوند

جعفری گفت: در گام اول، متقاضیان ۴۰ میلیون تومان واریز حساب می‌کنند و ما با این ۴۰ میلیون تومان طرح را اغاز می‌کنیم و همزمان در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهرهای اطراف تهران و کلانشهرهای اصلی و کلانشهرهای مادر ما ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استان‌های ما ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات می‌دهند که متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات بهرمند شوند. این تسهیلات بر اساس شرایطی است که بانک به آنان اعلام می‌کند و ما در اقساط بلندمدت این وام‌ها را از متقاضی پس می‌گیریم و این وام‌ها فقط هزینه ساخت است که شامل هزینه ساخت هر واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن می‌شود.

*پرداخت اقساط بلند مدت ماهیانه ۳ تا ۴ میلیون تومان طی مدت ۲۰ سال
جعفری از پرداخت اقساط بلند مدت ماهیانه ۳ تا ۴ میلیون تومان طی مدت ۲۰ ساله در این طرح خبر داد و گفت: طبق سیاست اولیه وزارت راه و شهرسازی و به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها تلاش بود تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود؛ این درحالی است که برخی از اراضی خارج از محدوده و الحاقی نیاز به آماده سازی در ابعاد زیربنایی و روبنایی دارند که کمی حائز ملاحظه خواهد بود.

به گفته وی هدف ما در اجرای این طرح صرفاً مسکن سازی نبوده و نیازهای ساکنین در ابعاد گوناگون مد نظر ما خواهد بود و قطعاً نادیده گرفتن این مسئله در طرح‌های پیشین باعث بروز مشکلات متعددی در این حوزه بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود تأکید کرد: تکلیف دولت در زمینه تولید مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد آن است تا با برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت تأمین مسکن برای دهک‌های مختلف را فراهم کرده و با مدیریت هزینه و زمین قیمت تمام شده مسکن را به حداقل برساند. در این راستا از سازندگان محترم درخواست داریم با صنعتی سازی و از استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین ضمن ارتقای کیفیت و سرمت ساخت پروژه‌ها در این زمینه به ما کمک کنند.

وی با تأکید بر این که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن قطعاً هیچ سازنده‌ای نباید متضرر شود گفت: در برخی از نقاط کشور به دلیل بعد تأمین مصالح نیاز به ضرایب جبرانی دارد که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها اختیار داده شده که ضریب جبرانی برای بحث مسافت در راستای تأمین مصالح را داشته باشند.

وی تاکید کرد: دولت تمام اهتمام خودش را برای ایجاد زمینه تولید مسکن و استفاده از ظرفیت مسکن برای هموطنان نیازمند در این طرح دنبال می‌کند و ما در هر صورت چهار میلیون مسکنی که در وعده دولت مطرح شده، تکلیف اولیه ماست و با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام شده و مدیریت زمین در سطح کشور، امیدوار هستیم که ان شاء الله بتوانیم بر اساس برآوردهایی که هست، تحقق یابد و نیاز اولیه ما بر اساس تعداد خانوار و تعداد پیش بینی ازدواج‌هایی که انجام می‌شود و تعداد سکونت‌هایی که نیازمند است برای این چهار سال همان چهار میلیون نفر کفایت می‌کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha