۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
اراضی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مراحل الحاق به محدوده است
عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن:

اراضی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مراحل الحاق به محدوده است

عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است از شناسایی۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی با قابلیت تغییر کاربری اراضی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تازه‌ترین وضعیت تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۱۴ هزار و ۸۸۹ هکتار اراضی داخل محدوده شهرها شناسایی شده که مستعد بارگذاری ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن هستند. برآورد این است که حدود۹۸۰ هزار واحد مسکونی در این اراضی قابلیت بارگذاری خواهند داشت. این اراضی با احتساب شهرهای جدید است که تا هفته گذشته در بانک زمین بارگذاری شده است.

عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: این اراضی تامین شده و مراحل نهایی کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها را طی کرده و آماده برای تولید مسکن است.

مالکی افزود: حدود ۴۱ هزار هکتار اراضی دیگر متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید در خارج از محدوده شهرها و در حریم شهرها شناسایی شده است که مراحل الحاق آن‌ها به محدوده شهر در کارگروه‌های استانی و در شورای برنامه‌ریزی استان در حال پیگیری است.

وی با یادآوری اینکه مراحل الحاق شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر توسط شورای عالی مسکن به استانداران و شورای برنامه‌ریزی استان تفویض شده است، توضیح داد: در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت بعد از تایید در شورای برنامه‌ریزی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری بررسی و تایید می‌شود. از این اراضی که ۴۱ هزار هکتار در حال بررسی است، پیش‌بینی این است که چنانچه تمامی اراضی الحاق شوند بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در این بخش می‌توان برای طرح نهضت ملی مسکن زمین تامین کرد.

عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با احتساب این دو عدد یکی اراضی داخل محدوده که کاربری مسکونی دارند و دیگری اراضی واقع در حریم که مراحل الحاق را طی می‌کنند مشروط به آنکه مراحل الحاق طی شود حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از این اراضی قابل تامین است.

شناسایی ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی با قابلیت تغییر کاربری اراضی برای تولید مسکن
مالکی همچنین اعلام کرد: به غیر از این ظرفیت که از اراضی ملی موجود تامین می‌شود سایر ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن نیز بررسی شده است. به عنوان نمونه، ظرفیت‌های موجود در ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن که تغییر کاربری اراضی را مطرح کرده است ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار در آن بخش اراضی شناسایی شده است که برای طرح در کمیسیون ماده ۵ استان‌ها در حال رسیدگی است و منتظر نظر کمیسیون‌های ماده ۵ هستیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha