۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۳
بازار سرمایه؛ راهکاری اصولی، فنی، اجرایی و تضمینی برای رشد اقتصاد
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد

بازار سرمایه؛ راهکاری اصولی، فنی، اجرایی و تضمینی برای رشد اقتصاد

بازار سرمایه یکی از راهکارهای اصولی، فنی، اجرایی و تضمینی برای رشد اقتصادی یک کشور به شمار می آید. بنابراین، از این ظرفیت باید به نفع توسعه و رشد اقتصادی استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه نیازمند رشد و تحول برای سال ۱۴۰۱ است پ گفت: با توجه به تجربیات گذشته و شرایط اقتصادی حاکم در کشور، برای تامین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی که از ضروریات کشور به حساب می‌آید، باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

علی بابایی کارنامی افزود: با نگرش جدید حاکم در کشور، یکی از اقدامات اصلی، شفاف‌سازی عملکردها و همچنین بازگرداندن اعتماد از دست رفته متقاضیان و سهامداران بازار سرمایه است تا با سازوکار حمایتی و با هر تضامینی که دولت ارائه می‌دهد، اعتماد از دست رفته احیا شود.

وی عنوان کرد: بازار سرمایه باید در اختیار بنگاه‌های اقتصادی باشد تا توجیه اقتصادی – فنی واقعی برای آن وجود داشته باشد و با نگاه سیاست محور و با نگاه دستوری در بازار سر مایه نمی‌توان کاری از پیش برد زیرا هیچ توجیه اقتصادی برای آن وجود ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: بازار سرمایه یکی از راهکارهای اصولی، فنی، اجرایی و تضمینی لازم برای رشد اقتصادی یک کشور به شمار می‌آید. بنابراین، از این ظرفیت باید به نفع توسعه و رشد اقتصادی استفاده کرده و هرگونه احکام و قوانین دستوری و خارج از بازار آزاد باید در کشور حذف شود.

بابایی کارنامی خاطر نشان کرد: هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت و نگرش‌های موجود در این تیم باید ارتقا یابد و بین معاون اقتصادی، معاون اول، وزیر اقتصاد، کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر نمایندگان هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

این نماینده افزود: باید شاکله و ساختار بانک مرکزی مبتنی بر عقلانیت کشور حاکم باشد تا بازار سرمایه با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور در مسیر ریلی درست حرکت کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha