۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۹
نقش بازار سرمایه در ایجاد نقدینگی لازم برای رشد و توسعه اقتصادی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

نقش بازار سرمایه در ایجاد نقدینگی لازم برای رشد و توسعه اقتصادی

تأثیر بازار سرمایه در حرکت جریان نقدینگی و منجر شدن به رشد و توسعه اقتصادی، مسئله‌ مهمی است که اخیرا با نگاه به رشد مساعد بازار سرمایه در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمدتقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار سرمایه نیاز به اعتماد سازی بیشتر دارد گفت: جلب اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه برای بخش افزایش تولید و دیگر مسائل اقتصادی می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

توکلی نماینده الیگودرز در ادامه افزود: بازار سرمایه زیربنای فعالیت‌های تجاری، صنعتی، دولتی و خصوصی و به مثابه پل ارتباطی بین پس اندازکنندگان انفرادی، نهادی و سرمایه‌گذاران نیازمند وجوه است. در صورتی که سازوکارهای بازار سرمایه به صورت کارا تعبیر شود، نه تنها وجوه سرگردان مردم را به سرمایه‌گذاری‌های مولد تبدیل می‌کند بلکه رشد اقتصادی کشور را هم فراهم می‌کند.

به گفته نماینده مردم الیگودرز؛ ضوابط و قوانینی که برای بازار سرمایه تهیه و تدوین می‌شود باید براساس واقعیات بازار سرمایه باشد و موجب ایجاد اعتماد بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه شود.

وی عنوان کرد: تأثیر بازار سرمایه در حرکت جریان نقدینگی و منجر شدن به رشد و توسعه اقتصادی، مسئله‌ مهمی است که اخیرا با نگاه به رشد مساعد بازار سرمایه در ایران مورد توجه قرار گرفته است. چنانچه رابطه منطقی بین بازار مالی و سایر بخش‌های اقتصادی وجود نداشته باشد، احتمال بروز اختلالات و نقصان‌هایی در ساز و کار اقتصاد وجود خواهد داشت.

توکلی خاطر نشان کرد: با رونق و تحول بازار سرمایه در کشور جلوی رانت خواری‌ها و برخی مشکلات در بخش اقتصادی کشور گرفته می‌شود زیرا بازار سرمایه بهترین وسیله و گزینه برای رشد اقتصادی در کشور است و رشد در این بخش کمک بزرگی برای دیگر بخش‌های اقتصادی خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha