۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن سخت است
رئیس انجمن صنفی انبوه سازان تهران:

پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن سخت است

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران گفت: پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن سخت است، چون توان مالی بخش مهمی از متقاضیان پایین است.

به گزارش بازار، ایرج رهبر رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران افزود: انبوه سازان در زمینه طرح‌های حمایتی مسکن سابقه طولانی دارند و در مسکن مهر هم مشارکت نزدیکی داشتیم و تفاوتی که نهضت ملی مسکن با مسکن مهر دارد این است که طرح مسکن مهر مصوبه قانونی آنچنانی نداشت و دولت یازدهم و دوازدهم نیز خیلی توجه به مسکن مهر نداشت.

وی گفت: ولی طرح نهضت ملی مسکن در مجلس مصوب شد و کسانی که به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده بودند در مجلس جدید افرادی بودند که در دستگاه‌های اجرایی دستی بر آتش داشتند و متوجه بودند که مسکن مهر چه مشکلاتی دارد که باید آن‌ها را رفع می‌کردند و نماینده‌ها این را اذعان داشتند و در اوایل شروع مجلس، طرح جهش تولید مسکن را مطرح و مصوب کردند که یک طرح متحولی بود و نسبت به مسکن مهر مشکلات را رفع کردند از جمله آن مسأله توان مالی که باید تزریق می‌شد که یک صندوق مالی تعریف و موارد مالی را حل کردند.

ایرج رهبر افزود: در بازپرداخت‌ها میزان اقساطی که اعلام کردند مقداری تفاوت دارد به دلیل اینکه این ۴۵۰ میلیون یا ۳۰۰ میلیون یا ۳۵۰ میلیون تومان بازپرداختش ۲۰ ساله است یعنی قبلاً قرار بود ۱۲ ساله بشود بعد شد ۲۰ ساله و این مبلغ بازپرداخت من فکر می‌کنم خیلی خیلی کمتر از آن چیزی است که باید در واقع اعلام کردند و که اصلاً امکان ندارد که بتوانند این افرادی که واجد شرایط نیستند و توان مالی آنچنانی ندارند بتوانند پرداخت بکنند و گفته شد که ۵۰۰ هزار نفر فقط توانستند واریز حساب کنند و ممکن است نتوانند بقیه آن آورده خودشان را بدهند به آن ساخت تمام شده، ولی چون تسهیلات را اضافه کردند من فکر می‌کنم استقبال زیادی خواهد شد.

ایرج رهبر گفت: قیمت‌ها متفاوت است اگر از یک مرجع، قیمت دربیاید هیچ وقت کارشناسی اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها متفاوت باشد و از طرفی هم شرایط عمومی پیمان می‌گوید که وقتی شما در هر سالی قرارداد می‌بندید شاخص تعدیل برمی گردد به سه ماهه آخر سال قبل، متأسفانه در اینجا اصلاً توجه به این مسأله نکردیم آمدیم قیمت سال ۱۴۰۰ را به ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان رساندیم. مدت هاست بیان می‌کنند که ما یک کارت اعتباری برای تأمین مصالح ساختمانی برای طرح نهضت ملی در واقع داریم تدوین می‌کنیم، ولی متأسفانه از آن کارت اعتباری خبری نیست و مرتب مصالح ساختمانی افزایش قیمت پیدا می‌کند و آن تعدیلی که برای شاخص در نظر گرفتند آن را پر نمی‌کند.

ایرج رهبر ادامه داد: صنعتی سازی را سال ۹۰ به طور جد شروع کردیم و الآن هم داریم ادامه می‌دهیم الآن هم طرحی در شهریار برای صنعتی سازی داریم و فرم صنعتی سازی را در کشور باب کردیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha