۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
محصول‌های میادین تره و بار شناسنامه دار می‌شود
مدیرعامل سازمان میادین تره بار شهرداری:

محصول‌های میادین تره و بار شناسنامه دار می‌شود

مدیرعامل سازمان میادین تره بار شهرداری تهران گفت: تا ۳ سال آینده همه محصول‌های مزرعه‌ای و غیرمزرعه‌ای سازمان میادین با شناسنامه کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین تره‌بار شهرداری تهران درباره خدمات ویژه سازمان میادین تره بار در ماه مبارک رمضان گفت: این سازمان محیط مناسبی را برای تامین نیازهای ضروری مردم فراهم کرده است و روز به روز هم بر تنوع محصول‌های آن افزوده می‌شود.

وی افزود: در ماه رمضان تقریبا موارد مورد نیاز مردم در حوزه کالاهای اساسی مثل مواد پروتئینی، برنج، شکر و خرما و سایر نیازمندی‌ها به اندازه وفور در تمامی میادین و بازارها تهیه و تامین شده است. میادین تره بار شهرداری، شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت ۸ تا ۱۳ در خدمت مردم هستند. اگر بتوان خدمت رسانی در را میادین را بدون تعطیلی ساعتی انجام دهیم حتما در ماه رمضان این کار را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان میادین تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به طرح ویژه در مدیریت جدید گفت: این برنامه‌ها در راستای تحول تامین کالاهای اساسی در مدیریت جدید صورت می‌گیرد که ماه رمضان را هم شامل می‌شود. طرح زنجیره تامین کالاهای اساسی از مزرعه تا میادین را در بر می‌گیرد. این طرح هوشمند آغاز شده است و امیدواریم در ۶ ماه اول سال، اولین فروش مجازی را داشته باشیم. اخذ نشان تجاری (برندسازی) محصولات از دیگر برنامه‌های سازمان میادین تره بار شهرداری تهران است. ارائه محصول سالم از دیگر اهداف ما است و ظرف ۳ سال آینده کلیه محصولات مزرعه‌ای و غیرمزرعه‌ای با شناسنامه کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

گوشت قرمز سازمان میادین تره بار شهرداری عمدتا وارداتی است
وی تاکید کرد: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان، نظارت‌ها علیرغم اطمینان به مدیران و همکاران؛ دقیق‌تر شده است. در حال حاضر تمامی محصول‌های پروتئینی با رعایت تمامی موارد بهداشتی به مردم عرضه می‌شود که در این بین می‌توان به گوشت گرم گوسفندی اشاره کرد. گوشت قرمز عمدتا وارداتی است و گاهی با تاخیر به دست مردم می‌رسد که تلاش می‌کنیم به صورت منظم در اختیار مردم قرار گیرد.

فصاحت در ادامه گفتگوی رادیویی خود با پل مدیریت گفت: سامانه ۱۸۸۸ همچنان آماده پذیرش انتقادها و شکایت‌ها و پیشنهادهای مردم است. ضمن اینکه نظارت‌های محسوس و نامحسوس هم در این بین انجام می‌شود.

کیفیت محصولات سازمان میادین با حذف واسطه‌های غیر ضرور افزایش می‌یابد
وی در خصوص کیفیت محصولات میادین تره بار اظهار داشت: روند افزایش کیفیت محصولات سازمان میادین تره بار آغاز شده است که ریشه آن، تامین کالا از مبداء است. اشکالاتی در اساسنامه وجود داشت که در تعطیلات نوروز اصلاح و به شورای شهر فرستاده و تایید شد. این طرح به تایید شهردار هم رسیده است و ان شاء الله به زودی توسط شورای شهر تایید می‌شود. در این طرح واسطه‌های غیرضروری که حضور آن‌ها بواسطه ساختارهای ناکارآمد در حوزه بازرگانی و کشاورزی اجتناب‌ناپذیر است؛ باید حذف شوند. این طرح استانداردهایی را برای کشاورزان تعیین کرده است. شروع این کار سخت است، اما انجام آن خیلی سخت نیست. ظرف مدت ۶ ماه برای چند محصول به نتیجه خواهیم رسید.

فصاحت افزود: میادین موظف شده اند از ارائه میوه‌ها و محصولات بی‌کیفیت به جد خودداری کنند.

سایت بازرگام مربوط به بخش خصوصی است
وی تصریح کرد: در تعداد قابل توجهی از میادین و بازارها محصولات با کیفیت بالا ارائه می‌شود، اما نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید اصلاح شود. تمام میادین و بازارها باید محصول‌هایی با کیفیت یکسان ارائه کنند که به زودی به طور کامل انجام خواهد شد. سایت بازرگام مربوط به بخش خصوصی است و تحت نظر سازمان میادین تره بار نیست. برای آینده نزدیک حتما سامانه‌ای را با این ماموریت طراحی خواهیم کرد تا خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشیم.

فصاحت درباره شرایط اخذ مجوز برای فعالیت در میادین تره بار گفت: در یک تا دو ماه آینده شرایط جدید برای مشارکت سرمایه گذاران جهت احداث میادین تره بار جدید در شهر تهران اعلام می‌شود. اطلاع رسانی از طریق مطبوعات عمومی و رسانه ملی اعلام خواهد شد. اولویت ما با ۱۳۰ محله‌ای است که میدان و بازار ندارند. محدودیت‌هایی در این حوزه داریم که با به حداقل رساندن آنها، امسال سال نهایت آشتی ما با بخش خصوصی برای مشارکت در احداث میادین جدی تره بار با نشان سازمان میادین تره بار و خدمات بخش خصوصی است. در صورت تهیه محصولات از مبدا واسطه‌ها حذف می‌شوند و با تولید قراردادی که بسیار به صرفه است قیمت محصول هم کاهش خواهد یافت.

وی درباره نظارت بر ناظران سازمان میادین هم اظهار داشت: به صورت متناوب از طریق دوربین به ناظران موارد را تذکر می‌دهیم به زودی اتاق پایش هوشمند هم در تمامی بازارها راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین تره بار شهرداری تهران گفت: میادین تره بار نقش مهمی در تنظیم بازار دارند به ویژه برای افرادی که به دلیل شرایط مختلف ترجیح می‌دهند از مغازه‌ها خرید نکنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا محصولات میادین بالای شهر با جنوب شهر از لحاظ کیفیت متفاوت است؟ گفت: در سازمان میادین چنین اصلی نداریم. امابا توجه به اینکه بهره بردارها متفاوت هستند کیفیت متفاوت را رد نمی‌کنیم، اما در آینده نزدیک عمده محصولات توسط زنجیره تامین با نظارت سازمان به دست مردم رسیده و نقش بهره بردارها کمرنگ خواهد شد.

فصاحت درباره کیفیت و استانداردهای محصولات سازمان میادین تره بار گفت: تمام بهره بردارها موظف به ارائه اجناسی با کیفیت و درجه ۱ هستند در تعطیلات نوروز هم این تاکیدات انجام شد. کیفیت میوه فقط به ظاهر آن نیست بلکه باید از جهات دیگر مثل بافت و مزه هم کیفیت مناسبی داشته باشد. برخی از محصولات ارائه شده دارای کیفیت بالاتری نسبت به مغازه‌ها هستند.

وی درخصوص قیمت محصولات ارائه شده سازمان میادین گفت: بحث قیمت‌ها مربوط با اقتصاد کلان کشور است، اما آنچه مربوط به ما است حذف واسطه‌های غیرضرور است برخی محصولات برای عرضه در میادین نزدیک به ۷ برابر افزایش قیمت دارند، اما تمامی محصولات مثل برنج به صورت تصادفی چک می‌شوند تا ناخالصی نداشته باشند. تهیه بسته بندی‌های کوچک برای برنج مد نظر است و انجام خواهد شد.

قیمت اجاره غرفه‌ها همیشه افزایش نداشته بلکه برخی مواقع کاهش داشته و به نصف رسیده اند. غرفه‌ها را به مزایده می‌گذاریم. قیمت پایه می‌دهیم و غرفه‌داران و بهره برداران قیمت نهایی را اعلام می‌کنند. اگر رقابت موجب افزایش قیمت بی‌رویه شده باشد مجددا شرایط بررسی و مزایده برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha