۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰
جمهوری اسلامی هیچوقت اقتصاد خودش را به مذاکرات گره نزده است
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس:

جمهوری اسلامی هیچوقت اقتصاد خودش را به مذاکرات گره نزده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید با حفظ توان هسته‌ای ایران اسلامی و تلاش در جهت رشد و پیشرفت و شکوفایی این صنعت، از حداکثر ظرفیت‌های اقتصادی آن هم بهره‌مند شویم.

به گزارش بازار، ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:در رابطه با موضوع مذاکرات وین آنچه که قابل توجه است راهبرد ایران اسلامی است

وی گفت: کشوریکه منطق دارد پای میز مذاکره می‌نشیند و جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون به دلیل منطق قوی و استدلال جامعی که داشته هیچوقت در رابطه با مذاکره منعی برای وزارت امور خارجه و اساسا برای حضور در این صحنه نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها به دلیل اینکه همیشه نقض عهد می‌کنند و به نوعی در مذاکرات رفتارشان منبعث از یک بدعهدی است مثل همیشه به واسطه زیاده خواهی‌هایی که دارند مذاکرات هسته‌ای را به سمتی بردند که به نقطه نهایی ختم نشده است و به اعتقاد ما باید آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بتوانند تصمیم بگیرند اگر دچار سردرگمی نیستند و اگر می‌خواهند مذاکرات را به لبه پرتگاه ببرند باید هزینه آن را هم پرداخت کنند.

وی افزود: آنچه که در این مقطع لازم است فقط تصمیم گیری اروپایی‌ها و طرفین مذاکره است و امید داریم که از این سردرگمی خارج شوند و یک سیاست واضح و شفاف و در ادامه بدون نقض عهد و پیمان اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی هیچوقت اقتصاد خودش را به مذاکرات گره نزده است و ما معتقدیم بدون مذاکرات وین و بدون توافق هم مسائل مان حل است و امید داریم انشاالله در ادامه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها سرعقل بیایند و بتوانند سیاست منظم و منسجم و فارغ از سردرگمی به جمع بندی برسند.

ابراهیم عزیزی گفت: امروز (یکشنبه) ساعت ۵ و نیم عصر با آقای امیر عبداللهیان در وزارت امور خارجه جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار می‌شود و فردا در ادامه از آنچه تاکنون اتفاق افتاده و قرار است بیفتد به اطلاع ملت عزیز خواهیم رساند.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha