۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
نحوه تعامل با رمز ارزها در مراحل نهایی و تصویب است
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

نحوه تعامل با رمز ارزها در مراحل نهایی و تصویب است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: موضوع رمز ارزها روز سه شنبه ۱۶ فروردین در جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال تقریباً جمع بندی شده و آماده ارائه به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تصویب است.

به گزارش بازار، مهران محرمیان درخصوص آخرین تصمیمات بانک مرکزی در برخورد با موضوع رمز ارزها افزود: در خصوص دو موضوع رمز ارزها یعنی تبادل و نگهداری همزمان در کارگروه اقتصاد دیجیتال پیگیری می‌شود که این وظیفه به معاونت اقتصادی دولت سپرده شده و بانک مرکزی مانند برخی وزارتخانه‌های عضوی از این کارگروه است و پیشنهادهای خود را ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: ما در بانک مرکزی معتقدیم این قضیه(رمر ارزها) اولاً نباید خیلی به آن دامن زده شود به خاطر این که دامن زدن کامل به این مسئله می‌تواند حاکمیت پولی کشور را دچار مشکل کند در عین حال برای بهره‌مند شدن کشور از بحث تکنولوژی بلاکچین هم نمی‌شود همه این فضا را بست و گفت هیچ کس در این حوزه فعالیت نکند.

محرمیان ادامه داد: در کل الان این موضوع نهایی شده که با وزارت صمت و با محوریت سامانه جامع تجارت از رمز ارز استخراج شده در کشور برای واردات انجام شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص تصویب قانون ثبت ملی داده‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تبادل اطلاعات و داده‌ها چالش خیلی بزرگی است که بیشترین وقت این معاونت صرف آن می‌شود، اما مصوبه روز چهارشنبه ۱۷ فروردین مجلس شورای اسلامی یک اتفاق مثبت و قدم رو به جلویی است.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha