۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
۷۰ کارگاه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات دریافت می کنند
معاون میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

۷۰ کارگاه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات دریافت می کنند

یاسوج- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ کارگاه صنایع دستی استان مجوز راه اندازی دریافت کرده و به بانک معرفی شده که ۵۰ تا۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، محمدکاظم رحمانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کارگاه ها در رشته هایی چون چرم، معرق، سفال، البسه محلی و منبت راه اندازی می شود.

رحمانی تاکید کرد: این کارگاه های صنایع دستی در مناطقی مانند تل خسرو، علی آباد، شهرهای یاسوج و دهدشت و منطقه کوشک فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه هر یک از این کارگاه ها زمینه حداقل پنج فرصت شغلی را فراهم می کند، گفت: پنج کارگاه صنایع دستی در سال جاری راه اندازی می شود.

رحمانی تصریح کرد: هم اکنون ۱۲۰ کارگاه صنایع دستی در استان در حال فعالیت هستند و هم اکنون بیش از ۱۰۰هنرمند استان در حال فراگیری آموزش های تخصصی صنایع دستی در رشته های چرم، گلیم و البسه محلی و سایر رشته ها هستند.

وی افزود: این کارگاه های آموزشی در قالب دوره آموزشی ۱۸۰ ساعته در مدت زمان سه ماه برای هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

رحمانی تصریح کرد: ۹۰درصد از این دوره های آموزشی در مناطق روستایی برگزار شده و زیلایی، دیشموک، لوداب و چرام از جمله مناطق برگزاری آموزش های صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha