۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
 آئین نامه «حمایت از تولید دانش بنیان کشاورزی» تدوین شد
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

آئین نامه «حمایت از تولید دانش بنیان کشاورزی» تدوین شد

قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از تدوین آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان کشاورزی و منابع طبیعی طی ۱۵ روز اول فروردین ماه خبر داد.

به گزارش بازار، محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزیاز تدوین آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان کشاورزی و منابع طبیعی طی ۱۵ روز اول فروردین ماه خبرداد و گفت: این آئین نامه در سال جاری، منشور حرکت ما در حمایت از شرکتها و تولید و بازار دانش بنیان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ابعاد مختلف مسئله در این آئین نامه دیده شده گفت: ما برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی، تأمین امنیت غذایی، ارزان سازی تولید و غذا و افزایش بهره وری راهی جز توسل به شرکت های دانش بنیان و تولیدات دانش بنیان نداریم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی شتاب دهی در بخش دانش بنیان کشاورزی و نفوذ دانش و فناوری به این حوزه را شامل چندین مرحله دانست و افزود: گام نخست فرهنگ سازی در ذهن مسئولان و مردم و گام دوم هم تشکیل شرکت های دانش بنیان و حمایت همه جانبه و ایجاد یک بازار تضمینی برای محصولات آن هاست.

قربانی ایجاد زنجیره های دانش بنیانی در بخش کشاورزی و پیونددهی بین شبکه دانش بنیان به مزرعه و صنایع کشاورزی و بازار داخلی و خارجی را جزو وظایف ذاتی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: باید دهکده های نوآوری را ایجاد کرد تا شرکت های دانش بنیان در آن رشد کرده و تولیدات و آزمون های اولیه را در سطح مزرعه انجام دهند.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم پیونددهی شبکه دانش بنیان به بازار داخلی و خارجی اظهارکرد: شرکت های دانش بنیان باید در کنار کشاورزان پایدار سازی شوند تا امنیت غذایی کشورمان پایدار بماند.

قربانی از همکاری مراکز راهبردی دانش بنیان با وزارت جهاد کشاورزی سخن گفت و افزود: تعدادی شرکت دانش بنیان در مراکز تحقیقات کشاورزی استان های مختلف شکل گرفتند و محصولات خوبی هم تولید کردند و در عین حال، فرمان مقام معظم رهبری نیز وزارت جهاد کشاورزی را در حمایت از دانش بنیان ها مصمم تر کرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha