۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
 تعرفه برق برای ۲ گروه مجانی است
سخنگوی صنعت برق:

تعرفه برق برای ۲ گروه مجانی است

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور اما و اگرهای رایگان شدنِ تعرفه برق را تشریح کرد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به بندهای انرژی محور بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: آن هایی که مصرفی زیر الگو دارند، نگران نباشند چون محاسبه تعرفه شان همانند گذشته صورت می گیرد. قانون در سال ۱۴۰۱ توسط مجلس به تصویب رسید و در حال اجراست.

وی همچنین ۵۰ درصدِ الگوی مصرفِ هر منطقه را به عنوان الگوی کم مصرفی با تعرفه صفر عنوان کرد؛ یعنی کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند که از تعرفه رایگان برخوردار خواهند بود و تعداد آن ها حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک خواهد بود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: این مشترکان در صورتی از این مزیت استفاده می کنند که میزان مصرف برق شان به صورت فوق باشد و باید از سوی دو نهاد عنوان شده نیز معرفی شوند.

سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به سوال مجری برنامه که درخواست کرد، آمار این ادعا برای ماه های بهمن و اسفند رسانه ای شود، گفت: تا شناسایی شدن این ها قدری زمان صرف می شود. صرفِ معرفی این خانوارها کافی نیست و باید شناسه قبض خود را نیز ارائه دهند ولی گمان می کنم ۳۰ تا ۴۰ درصد این خانوارها مشمول این طرح شدند.

رجبی مشهدی همچنین تاکید کرد که این الگو برای تابستان تغییر خواهد کرد و از طرفی مدعی شد مشترکانی هستند که مصرف برق شان کمتر از الگوی مصرف است.

وی در عین حال الگوی مصرف در فروردین ۱۴۰۱ را ۲۰۰ کیلووات ساعت برآورد کرد و گفت: آن هایی هم که مصرفی زیر الگو دارند، به طور متوسط ۱۶۰ الی ۱۷۰ کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      آقای سحنگو برق تویکماه فقط دولامپ 150 کیلو وات مصرف میشه پس بهتر برگردیم به عصر حجر باد بزن دستی فانوس و........