۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
 توسعه شاخص‌های اقتصادی نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاری است
رئیس اتاق کرمان:

توسعه شاخص‌های اقتصادی نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاری است

طبیب زاده، رئیس اتاق کرمان با اشاره به شرایط نامساعد فضای کسب و کار و پایین بودن بهره‌وری، می‌گوید: برای توسعه شاخص‌های اقتصادی باید به سمت حمایت از سرمایه‌گذاری و حل مشکلات بنیادین این حوزه حرکت کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق کرمان گفت: استان کرمان بهشت فرصت‌های بالقوه است اما به دلیل حکمرانی نامناسب، شاخص‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت های استان توسعه پیدا نکرده‌اند.

سید مهدی طبیب زاده در نشست با نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس، اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان و برخی از فعالان اقتصادی، گفت: باید وضعیت شاخص‌های توسعه پایدار در جمع مدیران ارشد مطرح شود تا به عنوان یک مطالبه در دستور کار استان قرار گیرد.

رئیس اتاق کرمان افزود: اتاق سعی دارد علاوه بر وظایف ذاتی خود به عنوان مشاور قوای سه‌گانه، با بهره‌گیری از اندیشه، دانش و پژوهش، مشاوره‌های تخصصی به مراجع مربوطه ارائه دهد تا در برنامه‌ریزی‌ها مورد استفاده قرار گیرد و مشکلات استان گره‌گشایی شوند.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه اقتصادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان، گفت: باید برای آینده استان برنامه‌ریزی مناسب انجام و از منابع به درستی استفاده شود.

طبیب زاده گفت: در حال حاضر چند مشکل اساسی در استان وجود دارد از جمله اینکه به رغم مصرف آب در بخش کشاورزی، از هر مترمکعب تنها ۲۷۰۰ تومان بهره‌وری عاید می شود.

وی از تمرکز بیش از حد بر معادن، رتبه سی‌ام فضای کسب و کار استان در کشور، پایین بودن شاخص‌های توسعه پایدار، بیکاری بالا، جی دی پی پایین، درآمد سرانه کمتر از متوسط کشور و عدم توجه جدی به آموزش و مهارت آموزی به عنوان دیگر چالش های استان یاد کرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه شاخص‌های اقتصادی باید به سمت حمایت از سرمایه‌گذاری برویم، گفت: در استان اراده جدی برای حل مشکلات وجود دارد و اتاق آماده هرگونه همکاری برای توسعه است.

رییس اتاق کرمان در ادامه افزود: تحقق شعار سال ۱۴۰۰ یعنی تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها به نحو مطلوب در دستور کار اتاق کرمان قرار گرفت و دستاوردهای بسیار خوبی به دست آمد و برای امسال نیز این آمادگی کامل وجود دارد تا منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ یعنی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین با محوریت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به طولانی بودن روند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان، فعالیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری را برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران ضروری عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه و تمرکز بر صدور مجوزها، دریافت استعلامات به ۹ روز کاهش یافته و این سیستم قابل پایش است تا عملکرد دستگاههای صادرکننده استعلامات ارزیابی شود.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن تقدیر از اقدامات اثرگذار اتاق کرمان گفت: اتاق کرمان می‌تواند در شورای راهبردی استان جایگاه مناسبی داشته باشد که در نشست آتی در خصوص همکاری با این مجموعه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

همچنین نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: اتاق یک بازوی قوی در استان برای مسائل مختلف اقتصادی است و جا دارد از فعالیت‌های موثر اتاق کرمان که مسئولانه پیگیر حل مشکلات است تقدیر شود.

محمدمهدی زاهدی ادامه داد: نتیجه مجموعه اقدامات نشان می دهد که اتاق بازرگانی کرمان بسیار فعال و با احساس مسئولیت بالا عمل کرده و روی هشت وظیفه خود از جمله مسئولیت اجتماعی، عدالت و شفافیت به خوبی کار کرده و این موارد با انتظارات نظام تطبیق داده شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به افزایش بهره وری در حوزه های مختلف افزود: سیاست زدگی استان یک آفت جدی پیش روی توسعه است. وی گفت: باید یک برنامه منسجم و نقشه راه برای توسعه استان و افزایش بهره‌وری در بخش های مختلف تدوین شود.

دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز گفت: اتاق کرمان یکی از اجرایی ترین اتاق ها در کشور است زیرا مسائل و تحلیل‌های اتاق کرمان در سطوح اقتصادی کشور مطرح می‌شود و در عین حال این مجموعه مسئولیت های اجتماعی خود را نیز به خوبی انجام می دهد.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: شورای راهبردی مدیران در استان راه اندازی شده تا مسائل استان مطرح و تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه بحث آب در شورای راهبردی با حضور دستگاه ها مطرح شده است، پیشنهاد کرد: دلسوزی و اولویت های اتاق کرمان در این خصوص و دیگر مسایل کلان ظرف ۱۰ روز آینده به شورای راهبردی استان ارایه شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha