۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
چگونه مالیات و تورم با هم ارتباط دارند؟

چگونه مالیات و تورم با هم ارتباط دارند؟

شرکت هایی که محصولات تحت تاثیر تورم را تولید می نمایند به لحاظ تعداد دفعات و تکرار تولید در طول سال و ایجاد اهرم در سود آوری نسبت به سایر بازار ها از جمله خرید کالا بازدهی بیشتری ایجاد خواهند کرد.

به گزارش بازار، کانال تحلیلی استاک و آپشن در گزارشی نوشت: اول، هر دو از دولت نشأت می گیرند. دولت ممکن است یکی را وضع کند (مالیات) و مشارکت خود را در دیگری (تورم) پنهان کند، اما نتیجه خالص این است که هر دو مردم را با پول کمتری ترک می کنند.

دوم، درست مانند مالیات، تورم قدرت خرید شما را کاهش می دهد. مالیات قدرت خرید شما را در جلو کاهش می دهد، در حالی که تورم کارهای کثیف خود را در قسمت عقب انجام می دهد، جایی که لزوماً نمی توانید آن را ببینید. به همین دلیل از تورم به عنوان یک مالیات پنهان یاد می شود.

هم مالیات و هم تورم با درآمد اضافی به سود دولت است در حالی که در نتیجه شما فقیرتر می شوید.

سرمایه گذاری راه حل نهایی برای مسئله تورم
وقتی نوبت به پناه بردن از مالیات می رسد، ما به دنبال ترکیبی از دارایی ها و سرمایه گذاری های بدون مالیات و معوق مالیات هستیم. اما در برخورد با تورم باید یک رویکرد کاملاً متفاوت داشته باشیم. ما باید ترکیبی از دارایی های خاص را ایجاد کنیم و اجازه دهیم سرمایه گذاری های ما در دراز مدت با سرعتی بیشتر از تورم رشد نماید.

معمولا تصور می شود که بهترین راه برای مقابله با تورم سرمایه گذاری به روشی است که در دوره تورم بالا انجام می دهید. این شامل ذخیره و نگهداری کالاها است. مشکل این استراتژی این است که در دوره های بسیار متداول با تورم پایین کار نمی کند،

بنابراین در معامله با تورم عملا کم فایده هستند مگر در مواقعی که تورم در سطح بسیار بالایی باشد.

ما باید تورم را یک وضعیت بسیار طولانی مدت بدانیم. این به معنای آماده شدن برای مقابله با آن طی چندین دهه است. راه این کار دستیابی به رشد مداوم است. کالاها می توانند این کار را در دوره های کوتاه با تورم بالا انجام دهند، اما سرمایه گذاری در سهام در دوره های بسیار متداول تورم پایین و حتی در دوره های بسیار متداول با تورم بالا (با ضریب کمتر) شرط بندی بسیار بهتری است.

رشد بیشتر بلند مدت سهام احتمالا بهترین آمادگی برای مقابله با تورم در مدت زمان طولانی است. شرکت هایی که محصولات تحت تاثیر تورم را تولید می نمایند به لحاظ تعداد دفعات و تکرار تولید در طول سال و ایجاد اهرم در سود آوری نسبت به سایر بازار ها از جمله خرید کالا بازدهی بیشتری ایجاد خواهند کرد، این یعنی سرعت بیشتر از تورم، کاری که دارایی های کاغذی قطعا آن را انجام نمی دهند.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha