۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
افزایش تقاضا برای دلار با موضع گیری های انقباضی فدرال رزرو
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش تقاضا برای دلار با موضع گیری های انقباضی فدرال رزرو

در حال حاضر، شاخص های سهام آمریکا در کوتاه مدت با افزایش همراه بوده اند و در ادامه واکنش به محدوده خط روند میان مدت نزولی با اهمیت خواهد بود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- تصویب غیر الزام آور تحریم های سوختی بر علیه روسیه و رها سازی ذخایر استراتژیک نفتی توسط آمریکا و برخی دیگر از کشور ها موجب شده که قیمت نفت در بازار های جهانی کاهش یابد و سطح تقاضا در برخی از سهام های صنعتی افزایش داشته باشد. در حال حاضر، شاخص های سهام آمریکا در کوتاه مدت با افزایش همراه بوده اند و در ادامه واکنش به محدوده خط روند میان مدت نزولی با اهمیت خواهد بود. شاخص داوجونز، از نظر تکنیکالی، نسبت به حمایت ۳۴۳۰۰ واحدی واکنش برگشتی داشته است و در ادامه واکنش به محدوده PRZ حاصل از خط روند نزولی میان مدت و ابر کومو در تایم فریم چهارساعته، با اهمیت خواهد بود.

۲- در بازار نفت خام و شاخص نفت برنت، تصویب غیر الزام آور تحریم های سوختی بر علیه روسیه و رها سازی ذخایر استراتژیک نفتی توسط آمریکا و برخی دیگر از کشور ها موجب شده که قیمت نفت در بازار های جهانی کاهش یابد. از نظر تکنیکالی، در حال حاضر، قیمت به محدوده حمایت روانی و مهم ۱۰۰ دلار برای هر بشکه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. احتمال عبور قیمت و ادامه روند نزولی میان مدت تقویت شده است.

۳️- در بازار طلا، با وجود افزایش انتظارات نرخ بهره ای و افزایش تقاضا برای دلار، قیمت طلا همچنان در یک روند رنج و اصلاح زمانی در حرکت است و در کوتاه مدت و میان مدت، روند مشخصی را دنبال نمی کند.

۴️- در برابری دلار به ین ژاپن، با توجه به واگرایی سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو آمریکا، سطح تقاضای دلار نسبت به ین ژاپن همچنان صعودی است، و احتمال اول در میان مدت ادامه روند صعودی خواهد بود. محدوده های مقاومتی تاریخی و مهم ۱۲۵.۱۰ و ۱۲۵.۸۶ در برابر صعود بیشتر قیمت قرار دارند.

۵️- در برابری یورو به دلار، با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای و انقباضی، پس از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا، تقاضا برای دلار در برابر یورو افزایش داشته و قیمت محدوده پایین کانال صعودی، حمایت ماژور ۱.۱ و میانگین های میان مدت را شکسته و احتمال نزول قیمت در کوتاه مدت و میان مدت افزایش یافته است. سطح حمایتی ۱.۰۸ که پایین ترین قیمت در نزدیک به دو سال اخیر است، در برابری نزول قیمت قرار دارد.

۶️- در برابری پوند به دلار، افزایش انتظارات نرخ بهره ای آمریکا و همچنین موضع گیری های انقباضی اعضای فدرال رزرو، موجب افزایش تقاضا برای دلار شده و قیمت در آستانه عبور معتبر از حمایت ۱.۳۰۵ قرار دارد. در ادامه واکنش به محدوده حمایتی روانی و ماژور ۱.۳، تعیین کننده خواهد بود. در کوتاه مدت و میان مدت، احتمال اول ادامه روند نزولی است.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha