۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
احتمال کاهش ترازنامه فدرال رزرو و فروش اوراق قرضه
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال کاهش ترازنامه فدرال رزرو و فروش اوراق قرضه

در حال حاضر و از نظر تکنیکالی، قیمت نفت به محدوده حمایت روانی و مهم ۱۰۰ دلار برای هر بشکه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- روز گذشته متن مذاکرات نشست ماه مارچ کمیته بازار باز فدرال رزرو آمریکا منتشر شد، که نشان دهنده افزایش تمایل اعضا به سیاست های انقباضی بود. علاوه بر اینکه انتظارات نرخ بهره ای افزایش یافته است، برنامه هایی نیز برای کاهش تراز نامه فدرال رزرو و فروش اوراق قرضه وجود دارد. در حال حاضر شاخص های سهام در آمریکا از جمله داوجونز و S&P۵۰۰ در روند میان مدت نزولی در حرکت هستند و احتمال اول در میان مدت ادامه این روند خواهد بود. در شاخص داوجونز، از نظر تکنیکالی، واکنش به محدوده حمایتی ۳۴۳۰۰ واحدی با اهمیت است و احتمال اصلاح و صعود کوتاه مدت در این محدوده وجود دارد. در شاخص S&P۵۰۰، از نظر تکنیکالی، شاخص به PRZ حاصل از ابر ایچیموکو و میانگین های میان مدت روزانه رسیده و واکنش به این محدوده، تعیین کننده است. احتمال اصلاح کوتاه مدت در این محدوده وجود دارد.

۲️- در بازار نفت خام و شاخص نفت برنت، روز گذشته شاخص هفتگی موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام شد، که مطابق با انتظارات نبود و افزایش بیش از دو میلیون و چهارصد هزار بشکه را نشان می داد و موجب کاهش کوتاه مدت قیمت نفت خام گردید. ضمن اینکه اتحادیه اروپا تحریم های کامل واردات ذغال سنگ از روسیه را تا ماه آگوست به تاخیر انداخت، که موجب شد قیمت نفت خام نیز تا حدودی کاهش یابد. در حال حاضر و از نظر تکنیکالی، قیمت به محدوده حمایت روانی و مهم ۱۰۰ دلار برای هر بشکه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است.

۳️- در برابری دلار به ین ژاپن، با توجه به واگرایی سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو آمریکا، سطح تقاضای دلار نسبت به ین ژاپن همچنان صعودی است، و احتمال اول در میان مدت ادامه روند صعودی خواهد بود. محدوده های مقاومتی تاریخی و مهم ۱۲۵.۱۰ و ۱۲۵.۸۶ در برابر صعود بیشتر قیمت قرار دارند.

۴️- در برابری یورو به دلار، با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای و انقباضی، پس از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا، تقاضا برای دلار در برابر یورو افزایش داشته و قیمت محدوده پایین کانال صعودی، حمایت ماژور ۱.۱ و میانگین های میان مدت را شکسته و احتمال نزول قیمت در کوتاه مدت و میان مدت افزایش یافته است. سطح حمایتی ۱.۰۸ که پایین ترین قیمت در نزدیک به دو سال اخیر است، در برابری نزول قیمت قرار دارد.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha