۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
فروش۴۵میلیاردریالی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروزی
معاون میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدعنوان کرد؛

فروش۴۵میلیاردریالی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروزی

یاسوج- معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازار فروش محصولات صنایع دستی استان درتعطیلات عید پررونق بود و مسافران ۴۵میلیارد ریال صنایع دستی هنرمندان استان را خریداری کردند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، محمدکاظم رحمانی با اشاره به فروش ۴۵ ملیارد ریال صنایع دستی استان طی ایام نوروز افزود: این میزان محصول صنایع دستی در نمایشگاه های صنایع دستی ورودی شهرهای استان و غرفه های عرضه این محصولات به فروش رسیده است.

وی بیان داشت: از مهمترین محصولات صنایع دستی فروخته شده در تعطیلات نوروزی سال جاری، گلیم، جاجیم، محصولات ساخته شده از چرم، البسه محلی و منبت است.

رحمانی تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ هنرمند استان در حال فراگیری آموزش های تخصصی صنایع دستی در رشته های چرم، گلیم و البسه محلی و سایر رشته ها هستند.

رحمانی تاکید کرد: رونق گردشگری نقش مهمی در افزایش درآمد هنرمندان صنایع دستی دارد و آموزش، یکی از راهبردهای میراث فرهنگی برای حمایت از هنرمندان است که در قالب دوره آموزشی ۱۸۰ ساعته در مدت زمان سه ماه برای هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

وی افزود: ۹۰ درصد از این دوره های آموزشی در مناطق روستایی بوده و زیلایی، دیشموک، لوداب و چرام از جمله مناطق برگزاری کلاس های آموزشی صنایع دستی است.

رحمانی اظهار داشت: به شرکت کنندگان در این دوره های مهارتی که موفق به کسب حد نصاب لازم علمی و عملی در آزمون پایان دوره ها شوند، افزون بر اعطای مدرک مهارتی فنی وحرفه ای تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز اعطا می شود.

وی افزود: سالانه ۲۰ هزار مترمربع انواع محصولات صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha