۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
ورود به محتواها در فرایندهای صدور مجوز کسب و کارها
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ورود به محتواها در فرایندهای صدور مجوز کسب و کارها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیئت مقررات زدایی بایستی به تک تک محتواها در فرایند صدور مجوزها ورود و مشکلات را حل کند.

به گزارش بازار، مصطفی طاهری افزود: در بحث مجوز کسب و کارها صدا و سیما به یک نقطه تمرکز کرده و آن پیوستن به سامانه صدور مجوزها است.

وی گفت: قانونی را در سال ۹۹ تصویب کردیم و یک قانون جدید هم در دست شورای نگهبان است، این دو قانون قرار است در صدور مجوزها تسهیل ایجاد کنند.

طاهری افزود: با توجه به فرایندهایی که تا الان برای صدور مجوز به هر نحوی که صادر می شد، برای تسهیل صدور مجوز سه راهکار وجود دارد.

وی اضافه کرد: یک قسمت مشکل قانونی است، قسمتی هم مربوط به هیات مقررات زدایی است که ورود می کند و دستگاه ها برای صدور مجوز آیین نامه با سلیقه های مختلف روبرو هستند که آن هم با مجوز هیات وزیران است و سومین مشکل مربوط به هیات وزیران بوده است که هیات مقررات می تواند اعلام کند به دولت و در هیات وزیران تسهیل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین گفت: مجلس نظارت خود را انجام می دهد و در صورتی که دستگاه یا بخشی تمرد کند با ابزار خود مانند معرفی به دستگاه های قضایی، برخوردهای مختلفی دیده شده است.

وی افزود: فرض کنید شخصی مجوز آب برای زمین صد هکتاری دارد و ۲۰ درصد با مکانیزه کردن آن صرفه جویی کرده است و می خواهد در زمین کناری کشاورزی خود را توسعه دهد یا گاوداری تاسیس کند، اما مجوز مربوط به زمین کناری او صادر نمی شود.

طاهری اضافه کرد: این هیئت مقررات زدایی است که بایستی به تک تک این محتواها ورود پیدا کند و مشکلات را حل کند.

وی گفت: وزارت تعاون حدود ۷۹۷ مجوز دارد اینکه این مجوزها هر کدام چه فرایندی را دارند، در این سامانه مشخص شده است.

طاهری اضافه کرد: اما اینکه چه باید کرد، استعلامات، هزینه، بازه زمانی، بازدیدها، تغییر کاربری و همه اینها نیاز به این دارد که هم هیئت مقررات زدایی و هم دستگاه ها به معنای واقعی تا جایی که می توانند هم زمان، هزینه و هم استعلامات را صادر کنند.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha