۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
سهم دانش بنیان‌های فارس از منابع ملی اندک است
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان فارس:

سهم دانش بنیان‌های فارس از منابع ملی اندک است

شیراز- مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان استان فارس سهم دانش بنیان های این استان از منابع ملی را اندک دانست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس، حسین رفیعی پور در نشستی با عنوان هماهنگی و تبادل نظر پیرامون تدوین برنامه های تحقق شعار سال در جامعه بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: صندوق نوآوری حمایت‌های خوبی از شرکت‌های استان دارد اما در مجموع سهم این استان از منابع تخصیص یافته به این حوزه در سطح کشور اندک است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان استان فارس ادامه داد: عدم بلوغ شرکت های دانش بنیان و تعاونی های فعال در این حوزه در فارس موجب ناکامی این واحدها در جذب منابع است.

وی تاکید کرد: ضروری است زمینه توانمندسازی شرکت های دانش بنیان استان فراهم شود که در این راستا می توان کارگاه های آموزشی مداومی در طول سال برای آشنایی فعالین این عرصه از قوانین موجود و تسهیلات حمایتی و بیمه ای برگزار شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان استان فارس اظهار داشت: باید هم افزایی دستگاه های دولتی و واحدهای دانش بنیان استان فارس در سالی که شعار آن بر توجه به این حوزه تاکید دارد افزایش یابد.

۳۰ درصد تعاونی‌های دانش بنیان کشور متعلق به فارس است
رئیس پردیس شرکت‌های دانش بنیان استان فارس نیز در این نشست گفت: اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان این استان تاسیس شده که اکنون فارس حدود ۳۰ درصد تعاونی های دانش بنیان شناسنامه دار را در سطح کشور دارا است.

مظفر والی افزود: حدود ۹۵ درصد این تعاونی های دانش بنیان در شیراز و مابقی در شهرستان جهرم فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ۱۰۱ تعاونی دانش بنیان در کشور فعال است که ۲۶ مورد آن در سطح استان فارس قرار دارد.

والی با بیان اینکه حدود نیمی از تولیدات تعاونی های دانش بنیان کشور مربوط به استان فارس است، گفت: در جهت تحقق شعار سال، توسعه مرکز نوآوری این استان امری مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در مجموع ۴۱۸ شرکت فناور و دانش بنیان در سطح استان فارس وجود دارد که تحت عنوان پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس فعالیت می‌کنند. واحدهای فناور فارس از بلاتکلیفی نجات داده شوند.

واحدهای فناور فارس از بلاتکلیفی نجات داده شوند
مدیر بازاریابی و ارتباطات پارک علم و فناوری استان فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: واحدهای فناور این استان در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند که لازم است در سالی که به همین عنوان از سوی رهبر معظم انقلاب نام گذاری شده گامی در جهت دانش بنیان شدن این واحدها برداشته شود.

مهرداد شفیعی افزود: طرح‌هایی برای حمایت از این واحدهای فناور از سوی وزارت علوم پیشنهاد شده اما حرکت اساسی در این خصوص و هدایت این واحدها به سمت دانش بنیان شدن با تجاری سازی محصولاتشان نیاز است.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha