۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
دلار آزاد وارد کانال ۱۵ هزار تومان شد/ سراشبی قیمت دلار و سکه در بازار
"بازار" از علت کاهش قیمت ارز در بازار آزاد گزارش می دهد

دلار آزاد وارد کانال ۱۵ هزار تومان شد/ سراشبی قیمت دلار و سکه در بازار

قیمت دلار که مدتی است در کانال ۱۶ هزار تومان جاخوش کرده است، امروز بالاخره وارد کانال ۱۵ هزار تومان شد تا پیش بینی خبرگزاری " بازار" نسبت به کاهش تدریجی قیمت این کالا درست از آب درآید.

به گزارش " بازار" قیمت ارز از ابتدای سال تا ۱۶ فرودین ماه جاری و در روزهایی که صرافی بانک ها در تعطیلی نوروزی و بدنبال آن تعطیلی کرونایی بسر می بردند با روندی رو به رشد توسط دلالان سودجو در بازار آزاد تعیین می شد.

در شرایطی که بازار ارز در روزهای تعطیل ابتدای سال با جو سازی دلالان سودجود برای گران شدن دلار و سایر ارزها ملتهب شده بود، ۱۶ فرودین پس از پایان تعطیلات، بازارساز ارز وارد گود شد و قیمت دلار را در صرافی های بانکی به نسبت بهای این کالا در آخرین روز کاری سال گذشته ۹۰۰ تومان افزایش داد. افزایش قیمتی که با هدف نوسان گیری قیمت ارز در بازار آزاد صورت گرفت تا زمینه کاهش نرخ دلار و برخی اسکناسهای خارجی در بازار آزاد فراهم شود.

اگر چه صرافی بانک ها پس از این اقدام روزانه قیمت ارز را با آهنک کندی کاهش می داد تا بازار آزاد نیز دنباله روز قیمت ارز در صرافی ها شود اما در مواقعی بازار آزاد از سیاست کاهشی قیمت ارز در صرافی بانک ها پیروی نمی کرد و نسبت به کاهش سیر نزولی قیمت این کالا در بازار از خود مقاومت نشان می داد تا این که بالاخره امروز قیمت دلار به زیر ۱۶ هزار تومان رسید و در کانال ۱۵ هزار تومان جای گرفت.

قیمت ارز در بازار آزاد کاهشی و در صرافی ها ثابت ماند

البته " خبرگزاری بازار" اخیر در گزارشی پیش بینی کرده بود که قیمت دلار به موجب تقاضای کاذب در بازار و جوسازی دلالان سود جود افزایش یافته است و نرخ انواع ارز بازار آزاد در آینده نزدیک کاهشی و بهای دلار در این بازار به کانال ۱۵ هزار تومان بر می گردد.

بنا به این گزارش، امروز در بازار آزاد قیمت دلار ۱۵ هزار و ۹۵۰ تومان، یورو ۱۷ هزار و ۶۵۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۴۴۰ تومان  تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها نیز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند، همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۷ هزار تومان اعلام شده است؛ از طرفی قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

کاهش قیمت دلار و برخی ارزها در بازار دآزاد امروز درحالی اتفاق افتاد که مدتی است قیمت دلار در صرافی بانک ها بدون تغییر مانده است.

سکه و دلار در سراشیبی قیمت

پس از کاهش قیمت دلار و رسیدن قیمت این کالا به زیر ۱۶ هزار تومان قیمت سکه نیز روندی کاهشی به خود گرفت.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم اکنون در بازار آزاد ۶۳۹ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۱۵ هزار و ۹۵۰ تومان و بهای سکه طرح قدیم نیز در بازار آزاد ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۵۵ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۵ هزار  تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

همچنین هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۱۲ دلار معامله می‌شود.

کد خبر: ۱۴٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      0 0
      اینقدر پول مان بی ارزش است که هرچقدر هم دلار پایین بیایید باز پول ما در رده پولهای بی ارزش دنیا قرار دارد همه دنیا تلاش می کنند که پولشان در رتبه پولهای باارزش قرار داشته باشدکشور ما استاد بی ارزش کردن پول است