۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
پیش‌بینی کاهش ۱۱۰ درصدی برداشت گندم در استان بوشهر| استفاده از روش‌های نوین برای اعتلای کشاورزی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پیش‌بینی کاهش ۱۱۰ درصدی برداشت گندم در استان بوشهر| استفاده از روش‌های نوین برای اعتلای کشاورزی

بوشهر- منفرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیش‌بینی کاهش ۱۱۰ درصدی برداشت گندم در استان بوشهر خبر داد و گفت: با استفاده از شیوه‌های نوین برای اعتلای کشاورزی استان بوشهر گام برمی داریم.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید بارش‌ها و تاخیر در بارش‌های فصل زراعی، خسارت فراوانی به مزارع گندم وارد شده است.

وی افزود: در مزارع دیم حدود ۹۰ درصد خسارت وارد شده و میران برداشت کاهش چشمگیری خواهد داشت و مزارع آبی نیز با خسارت ۲۰ درصدی مواجه شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: سال زراعی گذشته پیش‌بینی برداشت ۱۱۴ هزار تن داشتیم که با خسارت‌های وارده تنها ۶۴ هزار تن برداشت شد.

منفرد از کاهش ۱۱۰ درصدی برداشت گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر ۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود که کاهش ۱۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته و کاهش ۲۰۰ درصدی نسبت به دو سال قبل است.

وی یادآور شد: ۱۳ مرکز خرید گندم در استان بوشهر آماده خرید گندم از کشاورزان عزیز استان است.

منفرد گفت: مجموعا ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر زیر کشت‌گندم رفته‌اند که ۹۰ هزار هکتار به صورت کشت دیم و ۱۵ هزار هکتار کشت آبی است.

وی ابراز داشت: از همه توان و ظرفیت موجود برای حمایت از تولیدکنندگان کشاورزی استان بهره می‌بریم و امیدواریم‌ با روش‌های جدید و دانش‌بنیان شاهد تحول در حوزه کشاورزی باشیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha