۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
در حمایت از تولید دانش بنیان خلاء قانونی نداریم
نماینده مردم تهران در مجلس:

در حمایت از تولید دانش بنیان خلاء قانونی نداریم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در حال حاضر هفت قانون مصوب داریم که هدف آن‌ها فراهم کردن محیط کسب و کار، رفع موانع تولید، تقویت تولید دانش بنیان و نیز اشتغال آفرینی است.

به گزارش بازار، مصطفی میرسلیم در گفتگو با رادیو تهران افزود: البته همیشه می‌شود بسته به شرایط قوانین را اصلاح کرد و بهبود داد، اما این مهم باید در اجرا خود را نشان دهد.

وی درباره مصوبه خودرویی و نتایج آن نیز گفت: وقتی یک قانون در مجلس تصویب شود نباید خلاف قانون اساسی و مسائل شرعی باشد، واردات در هر حال باعث می‌شود که وقتی ما ظرفیت در کشور داریم آن ظرفیت تضعیف شود البته کیفیت تولیدات داخل مطلوب نیست و قیمتی که در بازار وجود دارد اجحاف است بنابراین باید اصلاح شود و این حق مردم است، اما چاره این نیست که ما از طریق واردات این کار را انجام دهیم.

نماینده تهران اضافه کرد: واردات موقعی خوب است که امکان تولید در داخل کشور وجود نداشته باشد یا استعداد اصلاح وجود نداشته باشد الان ظرفیت تولید خودروی کشور بیش از نیاز است و یک میلیون و ۴۰۰ هزار ظرفیت تولید خودروی سواری وجود دارد و کشور بیشتر از یک میلیون نیاز ندارد.

میرسلیم ادامه داد: امروز نیازمند استفاده از ظرفیت جوانان دانشگاهی در پیشبرد امور به ویژه در زمینه خودرو هستیم البته مسائل مدیریتی تاثیرگذار هست، چون الان مدیران خودروسازهای سایپا و ایران خودرو را دولت تعیین می‌کند و این خلافی است که دارد انجام می‌گیرد، چون سهام دولت دقیقا سهام اقلیت است و الان دولت ایراد می‌گیرد و خودش هم مسئولیت دارد این تناقص وجود دارد باید اصلاح ساختاری انجام شود و وزیر صمت قول داد که اصلاح ساختاری را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: درد اصلی این است که بین قیمت خروج از کارخانه و قیمت بازار تفاوت فاحشی وجود دارد البته نمی‌گویم فساد وجود ندارد فساد و انحراف وجود دارد، ولی این که بگوییم مافیا وجود دارد یعنی دولت و دستگاه‌های خصوصی دست به دست هم داده اند و قوایی هم که باید نظارت کنند آن‌ها هم دست به دست آن‌ها دادند و همگی به هم تنیده هستند این به نظر من درست نیست.

وی درباره تاثیر واردات خودرو بر صنعت خودروسازی و قیمت‌ها نیز تاکید کرد: برخی می‌خواهند خودروهای تجملی بخرند و وارد کنند که مساله مردم را حل نمی‌کند اتفاقا پنجاه هزار و بیست هزار خودرو نیاز کشور نیست خواهش می‌کنم دوستانی که دارند باد می‌زنند به آتش واردات باعث نشود که این‌هایی که دارند کارهای خوب و فنی اساسی انجام می‌دهند مایوس شوند و به خارج بروند.

میر سلیم ادامه داد: هر مدیری چه در صنعت خودرو و یا غیر آن که من به او مشورت می‌دهم معنی اش این نیست که من ذینفعم بلکه برعکس است، هر کسی تجربه به دست آورده آیا می‌خواهد با خودش به گور ببرد؟ این خلاف و خیانت است نباید این کار را کرد، ولی اگر نفعی باشد باید جلویش گرفته بشود.

وی در باره اظهارات رئیس پلیس راهور در خصوص خودروسازان نیز گفت: پلیس راهور از روی دلسوزی این حرف را زده این‌ها در تخصص او نیست که وارد مسائل فنی و خودروسازی بشود و کارشناسی صحبت نکرده، این‌ها باید به طور کارشناسی مسائل راهنمایی و رانندگی را مطرح بکنند خلاف‌هایی که در راهنمایی و رانندگی صورت گرفته چی بوده و خلاف‌هایی که در راه‌های ما هست چی هست و بحث خودروسازی در تخصص آن‌ها نیست.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha