۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
 بدنبال حل مشکلات رانندگان با همکاری وزارت صنعت هستیم
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

بدنبال حل مشکلات رانندگان با همکاری وزارت صنعت هستیم

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به گلایه رانندگان ناوگان برون شهری از برخی مشکلات گفت: برای تثبیت قیمت قطعات یدکی، لاستیک و روغن با وزارت صنعت در حال گفتگو و مذاکره هستیم.

به گزارش بازار، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به گلایه رانندگان ناوگان برون شهری گفت : نرخ بلیت حمل و نقل جاده ای باتوجه به شرایط اقتصادی مشخص می شود چراکه در این بخش، سرمایه گذار بخش خصوصی و غیر دولتی است و ارزیابی ها بر اساس قیمت لاستیک، قطعات یدکی و نرخ تورم تعیین می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پیش از عید نوروز، رانندگان متقاضی افزایش نرخ ها بودند افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی نباید صورت گیرد، قیمت ها در این بخش ثابت ماند.

وی افزود: در حال بررسی و برآورد هزینه های رانندگان هستیم که نهایتا جمع بندی نظر کارشناسان، به ستاد تنظیم بازار ارجاع شده و قیمت نهایی مشخص می شود و درصد افزایش قیمت، بستگی به نرخ تورمی دارد که بانک مرکزی اعلام می کند.

امانی در خصوص گلایه رانندگان در برخی از شهرها گفت: نرخ لاستیک، روغن و قطعات یدکی دچار نوسانات قیمت است و برای تثبیت قیمت با وزارت صمت گفتگوهایی داشتیم و از طرفی رانندگان با کمبود گازوئیل در برخی جایگاهها مواجه شدند که این دغدغه رانندگان نیز به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منعکس شده است.

وی تاکید کرد: از دیگر گلایه های رانندگان موضوع بیمه های آنهاست چون رانندگان قدیمی از یارانه ای استفاده می کنند که شامل رانندگان تازه وارد نمی شود اما طبق پیگیری هایی که سال گذشته از سازمان تامین اجتماعی داشتیم، بخشنامه ای صادر شده مبنی بر اینکه به ازای هر راننده ای که بازنشسته می شود، باید راننده جدیدی جایگزین شود تا مزایای یارانه ای شامل حال آنها نیز بشود که این بخشنامه در برخی از استانها هنوز عملیاتی نشده اما با این وجود، در حال پیگیری مشکلات رانندگان هستیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha