۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
قرارگاه مسکن در کشور تشکیل شود| افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانعی در مسیر ساخت و ساز
رییس کمیسیون عمران مجلس:

قرارگاه مسکن در کشور تشکیل شود| افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانعی در مسیر ساخت و ساز

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد قرارگاه مسکن با یک فرمانده واحد برای تسریع در اجرای طرح ملی نهضت ملی مسکن در کشور شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی نماینده جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی که به میزبانی این وزارتخانه برگزار شد ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از فعالیت‌های های نوروزی وزارت راه و شهرسازی و همچنین آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: همان طور که وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل دارای قائم مقام است در بخش مسکن نیز باید قائم مقام مسکن داشته باشد تا با یک فرماندهی واحد امور مرتبط با مسکن در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت چندین مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن تاکید کرد: همگرایی و هم افزایی این مجموعه ها یکی از موضوع های بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید مورد توجه متولیان ساخت مسکن در کشور قرار گیرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات خوب وزارت راه و شهرسازی در مورد تملک زمین برای اجرای طرح مسکن سازی گفت: یکی از موضوع های مهم که باید در اجرای طرح ملی مسکن دنبال شود طراحی یک سامانه به منظور بروز رسانی اقدامات و فعالیت ها و همچنین رصد نحوه عملکرد استانها در این بخش است.

نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار است هرچه زودتر قرارگاه مسکن تشکیل و با یک هماهنگی بین دستگاهی اجرای طرح نهضت مسکن سازی دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه میلگرد و سیمان را یک هشدار و مانع در مسکن سازی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیازمند چاره اندیشی و برنامه ریزی کارشناسی شده هستیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی برای کاهش میزان آورده افراد متقاضی مسکن ملی در مراحل مختلف شد و گفت: در این زمینه باید طوری برنامه ریزی شود تا مردم توان پرداخت سهم خود در مراحل مختلف ساخت و ساز را داشته باشند تا شاهد عقب نشینی آنان در مراحل اجرای کار و ایجاد مشکل برای پیمانکاران و انبوه سازان نباشیم.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha