۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
احتمال ریزش قیمت طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار| انتظار برای اعلام تصمیم فدرال رزرو
تحلیل بازار جهانی طلا؛

احتمال ریزش قیمت طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار| انتظار برای اعلام تصمیم فدرال رزرو

با شکل گیری الگوی قیمت الماسی در روند تحرکات قیمت طلا در بازار، می توان روند آینده قیمت طلا را مثبت ارزیابی نمود و البته احتمال ریزش قیمت در کوتاه مدت بسیار زیاد است.

به گزارش بازار، قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از کاهش شدید از حدود نقطه ۱۹۴۵ دلار در روز سه شنبه در نیویورک، روز چهارشنبه نیز عملکرد ضعیفی از خود نشان داد. قیمت این فلز گرانبها فعلا در محدوده باریکی میان ۱۹۱۶.۰۰ تا ۱۹۲۵.۲۸ دلار در نوسان است و سرمایه گذاران منتظر انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

صورتجلسه FOMC، تصمیمات پشت پرده موضع جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همکارانش برای سیاست پولی اعلام شده در ماه مارس را آشکار خواهد ساخت. این وضعیت اقتصاد ایالات متحده را نیز تحت تاثیر خود خواهد داد. شایان ذکر است، فدرال رزرو در آخرین جلسه مربوط به تعیین سیاست پولی خود، نرخ بهره بانکی در آمریکا را ۲۵ واحد پایه (bps) افزایش داد.

حرکت نزولی محض روز سه شنبه در قیمت طلا، به نوعی بازتاب موضع جنگ‌طلبانه دیکته شده توسط سیاست‌گذاران فدرال رزرو بود. لائل برینارد، رئیس فدرال رزرو گفت که در صورت بدتر شدن وضعیت شاخص های تورم و انتظارات تورمی، فدرال رزرو آماده اقدامات تهاجمی بیشتر در زمینه سیاست های پولی و بانکی ایالات متحده است.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) به دنبال دستیابی به رقم روانی ۱۰۰.۰۰ در بحبوحه احساسات تند بازار در مورد مواضع جنگ طلبانه مقامات فدرال رزرو است. همچنین، باید به این نکته نیز تچجه داشت که بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد خود در سه سال اخیر ۲.۶۲ درصد رسیده است.


تحلیل تکنیکال طلا

احتمال ریزش قیمت طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار| انتظار برای اعلام تصمیم فدرال رزرو

در مقیاس ساعتی، قیمت طلا با الگوی الماسی در حرکت بوده که نشان‌دهنده بازگشت صعودی پس از یک تثبیت طولانی‌مدت است. این حرکت نشان دهنده تعدیل موجودی و حرکت آن از فعالان خرده فروش بازار به سمت سرمایه گذاران نهادی است. الگوی نمودار در محدوده وسیع تری از ۱۸۹۰.۲۱-۱۹۶۵.۷۹ دلار رسم شده است. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده ۴۰.۰۰-۶۰.۰۰ در نوسان است که نشان دهنده تثبیت قیمت در آینده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha