۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
خصوصی سازی در عمل به رانت بازی تبدیل شده است
رئیس خانه صمت مازندران:

خصوصی سازی در عمل به رانت بازی تبدیل شده است

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران گفت: مشکل اقتصادی آن بوده که هرچند به سمت خصوصی سازی رفتیم ولی در عمل به رانت و رانت بازی تبدیل شده است.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تهیه طرحی برای خروج از تحریم و رانت در استان اظهار داشت: مشکل اصلی اقتصاد این است که هرچند به سمت خصوصی سازی رفتیم اما عملا به رانت و رانت بازی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد برای آنکه خصوصی سازی موفقی داشته باشیم باید دردرجه اول اقتصاد را عمومی سازی کنیم و برای این طرح باید شرکت های سهامی عامی را تعریف کنیم که اعضا و سهامداران آن اهالی استان باشند.

وی تصریح کرد: این شرکت ها قابلیت مدلینگ مالی بسیاری از طرح ها را دارند زیرا با انبوه نقدینگی در کشور روبرو هستیم که باید قدرت هدایت این نقدینگی را به بخش های مولد را داشته باشیم زیرا سبب ایجاد ثروث می شود.

رضوی با عنوان اینکه تاکنون رشد نقدینگی منجر به رشد ثروت نشده است، تصریح کرد: همچنین با افزایش ثروت تولید ناخالص ملی بسیار افزایش می یابد و از سوی دیگر به دلیل سهامی عام بودن شرکت، اتهام رانت به اعضا نسبت داده نمی شود.

رئیس خانه صمت مازندران افزود: علاوه براین دولت برای اجرای پروژه ها نیاز نیست پولی تزریق کند و استان ها می توانند بخشی از سود کسب شده ناشی از پروژه ها را به دولت برگردانند.

وی از تهیه مدل و مدیریت دانش برای راه اندازی شرکت سهام عام با عنوان تمام در استان خبر داد و گفت: این طرح به عنوان پایلوت برای اجرا در مازندران آماده شده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha