۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۵
ایلامی‌ها در انتظار مسکن ملی| ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث می شود
بازار گزارش می‌دهد؛

ایلامی‌ها در انتظار مسکن ملی| ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث می شود

ایلام- مسکن همواره از دغدغه های اصلی خانواده های ایلامی محسوب می شود، قرار است با ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بخشی از نیازهای مردم در این زمینه رفع شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: یکی از طرح‌هایی که با هدف تامین مسکن برای مردم در استان ایلام در حال اجرا است طرح نهضت ملی تولید مسکن است. زمین موردنیاز برای این طرح در استان ایلام ۳۶۴ هکتار است که تاکنون ۲۷۶ هکتار زمین برای آن تامین شده است.

یکی از شهروندان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مردم استان است، هم اکنون در انتظار ساخت واحدهای مسکن ملی هستیم که امیدواریم بخشی از مشکلات مردم در زمینه مسکن حل شود.

احمد احمدی بیان کرد: امروزه قیمت خرید و اجاره خانه بسیار سرسام آور شده است و برای اقشار ضعیف تقریباً خرید خانه غیرممکن شده است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که بسیاری از اقشار جامعه حتی توانایی رهن و اجاره خانه را هم ندارند و اجاره‌بها هم در بسیاری از مناطق شهر میلیونی شده است.

احمدی با اشاره به اینکه بسیاری از اقشار ضعیف جامعه به طرح ملی مسکن امیدوار هستند، بیان کرد: از مسئولان انتظار داریم هرچه سریع‌تر پروژه‌ها را آغاز کنند تا مشکلات مردم برای تامین مسکن حل شود.

سهمیه ساخت مسکن ملی در استان ایلام
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای استان ایلام سهمیه‌ای معادل ۳۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است.

چهار هزار و ۶۰۰ نفر نیز واجد شرایط نهایی بودند که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح استان آغاز شده است

علی اصغر منصوربیگی افزود: تاکنون حدود ۳۸ هزار نفر در استان برای این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۱۳ هزار نفر واجد شرایط اولیه بودند.

ایلامی‌ها در انتظار مسکن ملی| ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث می شود

وی گفت: همچنین چهار هزار و ۶۰۰ نفر نیز واجد شرایط نهایی بودند که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح آغاز استان شده است.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه مدارک افراد واجد شرایط تایید نهایی شد، بعد از ارسال پیامک حتماً باید افتتاح حساب و واریز وجه اولیه را داشته باشند.

منصور بیگی بیان کرد: از طریق تغییر کاربری و الحاق زمین به محدوده شهرها، تفاهم و تهاتر و… زمین مورد نیاز این طرح ملی را فراهم خواهیم کرد و از این نظر تأمین زمین در سطح کشور جزو استان‌های موفق کشور هستیم.

پیشرفت ۱۰ درصدی نهضت ملی مسکن در ایلام
معاون شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن در استان (طرح‌های بنیاد مسکن) با پیشرفت فیزیکی بیش از ۱۰ درصد در حال اجرا است.

پرداخت آورده‌های متقاضی به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه است، تسهیلاتی که برای هر واحد در نهضت ملی در نظر گرفته شده مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان است

رضا جعفریان عنوان کرد: پروژه مربوط به بنیاد مسکن استان شامل ۱۴ بلوک و هر بلوک ۴۵ واحد است که متوسط زیربنای هر واحد نیز بین ۸۵ تا ۹۲ مترمربع است.

ایلامی‌ها در انتظار مسکن ملی| ۳۲ هزار واحد مسکونی احداث می شود

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول تمام متقاضیان هر کدام مبلغ ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده اند، بیان کرد: همچنین حدود ۸۰ درصد متقاضیان مبلغ ۵۰ میلیون تومان قسط دوم را نیز پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: پرداخت آورده‌های متقاضی به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه است، تسهیلاتی که برای هر واحد در نهضت ملی در نظر گرفته شده مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان است.

معاون شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اضافه کرد: در مراحل بعدی که کار به مرحله اسکلت پیش رود، درخواست اقساط بعدی از متقاضیان انجام می‌شود.

اجرای طرح نهضت ملی تولید مسکن می‌تواند نقش مهمی در ایجاد تعادل در بازار مسکن ایفا کنند. در صورت تامین سهم آورده سرمایه گذاران پیش بینی می‌شود پروژه مسکن در ایلام ۳۶ ماهه به بهره برداری برسد.

حوزه مسکن در سطح کشور و استان موتور محرک توسعه اقتصاد ملی است و می‌تواند به صورت گسترده ایجاد اشتغال کند.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      2 0
      منیکه توی پول پیش خونه هم موندم چجوری باید چندین قسط ۴۰ ، ۵۰ میلیونی باید پرداخت بکنم اینم برا پولدارهاست