۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
تحقق شعار سال با توسعه و بهره‌گیری از تعاونی‌های دانش‌بنیان
رئیس اتاق تعاون ایران مطرح کرد

تحقق شعار سال با توسعه و بهره‌گیری از تعاونی‌های دانش‌بنیان

عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر تحقق شعار سال گفت: یکی از الزامات تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، استفاده از توانمندی بخش مردمی است.

به گزارش بازار، بهمن عبداللهی با اشاره به وجود شرکت های تعاونی در حوزه دانش بنیان، افزود: شرکت های تعاونی دانش بنیان، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری را دنبال می‌کند.

وی گفت: یکی از محورهای مهم رهنمودهای رهبری تحقق توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی میباشد که از کارکردهای منحصر بفرد شیوه اقتصاد تعاونی محسوب می‌شود.

عبداللهی یادآور شد:اتاق تعاون ایران در سال‌های اخیر باتوجه به حوزه تعاملات خود ازطریق سازوکار عضویت در هیات مدیره اتحادیه بین‌المللی تعاون ومبادله تجربیات باکشورهای مختلف؛ توسعه و حمایت از تعاونی‌های متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه های دانش بنیان و استارت آپ‌ها را در دستور کار خور قرار داده است.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه، اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند کلید پیشرفت و شکوفایی اقتصاد ایران در قرن جدید، باشد، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ با رویکرد اقتصاد دانش بنیان، بستر مناسبی را برای شرکت های تعاونی دانش بنیان فراهم می‌سازد و از نقاط مهم تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی گفت: بخش مردمی تعاون کشور، با عزم جدی و تقویت و محوریت تعاونی‌های دانش بنیان، در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ گام برخواهد داشت و می‌تواند بازوی توانمندی برای دولت سیزدهم محسوب شود.

عبداللهی افزود: تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری‌های برتر از دیگر اهداف شرکت‌های تعاونی این حوزه است.

رئیس اتاق تعاون ایران ابراز امیدواری کرد: با همت تمامی فعالان بخش تعاون و باحمایت‌های دولت به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارنامه قابل قبولی در بخش تعاون در پایان سال؛ به محضر رهبر انقلاب و خدمت مردم ارائه شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha