۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهرهای جدید تا پایان فروردین
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهرهای جدید تا پایان فروردین

معاون وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه قرارگاه جهادی نهضت ملی مسکن از آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی این طرح در شهرهای جدید تا پایان فروردین ماه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت عمران شهرهای جدید، نخستین جلسه قرارگاه جهادی نهضت ملی مسکن با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل شرکت‌های تابعه و سایر مدیران و مسئولان ذی‌ربط در حوزه ستادی به صورت ویدئوکنفرانسی با هدف بررسی آخرین وضعیت مراحل اجرایی پروژه‌های این نهضت در سطح شهرهای جدید برگزار شد.

جعفری در این نشست با تأکید بر اینکه نظیر این جلسه باید به صورت مرتب در تمامی شهرها برگزار و موضوعات برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن از این طریق پیگیری شود گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ۶۰۸ هزار واحد در طرح نهضت ملی برای شهرهای جدید درنظر گرفته شده است که همراه با ۱۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن حدودا ۷۰۰ هزار واحد در زمره تعهدات ما قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این مسیر مراحل گوناگونی اعم از شناسایی زمین، کاربری و وضعیت شهرسازی، انتخاب پیمانکار، اجرای عملیات عمرانی، مدیریت متقاضیان، ثبت نام، پالایش و اتصال آن ها به پروژه و بانک وجود دارد که تمامی شهرها باید با دقت نظر و حساسیت بالا، آن ها را زیر نظر قرارگاه جهادی نهضت ملی مسکن انجام و مورد پیگیری قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهرهای جدید تا پایان فروردین خبر داد و گفت: امروز علاوه بر بررسی عملکرد قرارگاه مذکور باید مقدمات اجرایی این موضوع را نیز در تمامی شهرهای دارای پروژه بررسی و برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

این مقام مسئول با تأکید براینکه از این پس هر سه ماه یکبار باید عملیات اجرایی همین تعداد واحد مسکونی تا اتمام تعهدات به ترتیب در شهرها آغاز و اجرایی شوند گفت: این در حالی هست که از تعهد ذکر شده ۲۰۰ هزار واحد متعلق به شهرها و شهرک هایی است که از این پس به زمره فعالیت‌های شهرهای جدید کشور اضافه خواهند شد.

جعفری افزود: تمامی شهرها موظف هستند پروانه‌های ساخت‌وساز برای واحدهای نام برده را با تعامل شهرداری ها، همکاری استانداری و ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌های کشور اخذ و مراحل اجرا و تحویل واحد ها را تسریع بخشند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به دستور رئیس‌جمهور در بازدید از شهر جدید پردیس در ایام نوروز سال جاری، ۳۳ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده در سطح شهرهای جدید کشور باید تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام و همه تعیین‌تکلیف شوند که این امر به جد در دستور کار فعلی شرکت عمران قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha