۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
خیز بلند نهنگ ها برای انباشت بیت کوین| آیا قیمت ها افزایشی خواهد شد؟
بازار بررسی کرد؛

خیز بلند نهنگ ها برای انباشت بیت کوین| آیا قیمت ها افزایشی خواهد شد؟

علیرغم اصلاح در بازار ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر، ظاهرا نهنگ های بازار این فرصت ها را غنیمت شمرده و در حال انباشت سنگین بیت کوین هستند.

بازار؛ گروه رمز ارز: در ادامه روند صعودی و البته کُند شده پیشرفت بسیاری از ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین طی روزهای اخیر، خرس‌ها موفق شدند در ۴ آوریل قیمت بیت‌کوین را کمی پایین بیاورند.

اما کارشناسان معتقدند این به معنای اصلاح کلی بازار نبوده و اصلاح های جزئی فرصتی برای انباشت بیت کوین بیشتر توسط نهنگ ها ایجاد خواهد کرد.

رالی بازار ارزهای دیجیتال که از اول آوریل آغاز شد، در ۴ آوریل با مقاومت شدیدی روبرو شد و پس از اینکه گاوهای خسته توسط خرس‌هایی که توانستند بیت‌کوین (BTC) را به زیر ۴۵۲۰۰ دلار برسانند، تحت تأثیر قرار گرفته در عصر همان روز، روند اصلاح قیمت در بازار آغاز شد.

داده‌های منتشر شده توسط دو وب سایت Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که زمانی که فروش بعد از ظهر به زیر سطح حمایت ۴۶۰۰۰ دلار رسید، قیمت بیت کوین قبل از اینکه خریداران بتوانند آن را به بالای ۴۵۷۰۰ دلار برگردانند، به پایین‌ترین حد روزانه خود یعنی ۴۵۱۳۳ دلار رسید.

در این مطلب سعی خواهیم کرد چشم انداز قیمت بیت کوین در ماه آوریل و مولفه های تاثیر گذار بر آن را مورد بررسی قرار دهیم.

چرخش و تبدیل نقطه مقاومت به حمایت
ضعف ۴ آوریل در نمودار بیت کوین در اوایل توسط معامله گر کریپتو و کاربر مستعار توییتر ShardiB۲ مشاهده شد که نمودار زیر را منتشر کرد و اشاره کرد که قیمت آن با نزدیک شدن شمع ۴ ساعته به انتهای کانال «شروع به معکوس شدن» کرده است.

خیز بلند نهنگ ها برای انباشت بیت کوین| آیا قیمت ها افزایشی خواهند شد؟


توضیح کلی تری از عملکرد فعلی قیمت بیت کوین توسط متیو هایلند، تحلیلگر داده های بلاکچینی ارائه شده است، که نمودار در زیر به تشریح سطوح حمایت و مقاومت اصلی برای BTC در محدوده قیمت فعلی آن پرداخته است.

خیز بلند نهنگ ها برای انباشت بیت کوین| آیا قیمت ها افزایشی خواهند شد؟


علائم تجمع زیاد بیت کوین در دست مشتریان
در جدیدترین خبرنامه منتشر شده از سوی شرکت تحلیل بلاکچین گلسنود هشدار داده شده که نهنگ های بیت کوین، به شدت در حال جمع آوری این ارز دیجیتال در قیمت های فعلی هستند.

گلاسنود همچنین در معرفی هویت این نهنگ ها، به «خریداران بزرگ مانند بنیاد لونا و مایکرواستراتژی» اشاره کرده که «تاکید خود را بر بیت‌کوین به‌عنوان ابزار وثیقه گذاری» تجدید کرده و «طی دو هفته گذشته انباشت جدی این ارز را آغاز کرده‌اند».

این تجمع نهنگ را می توان در کادر قرمز برجسته در نمودار زیر مشاهده کرد، در حالی که خریداران کوچکتر «از اواخر ژانویه، با موجودی های کوچکتر، انباشته کننده های سنگین بوده اند؛ اما ظاهرا در حال حاضر، نهنگ ها با قدرت فراوان وارد میدان خرید و انباشت بیت کوین شده اند.

خیز بلند نهنگ ها برای انباشت بیت کوین| آیا قیمت ها افزایشی خواهند شد؟

گفتنی است، «مایکل سیلر»، مدیر عامل شرکت مایکرو استراتژی که از بزرگترین دارندگان و خریداران بیت کوین در جهان به حساب می آید، معتقد است که بازارهای مالی سنتی هنوز به صورت کامل برای پذیرش اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین آماده نیستند.

سیلر در گفتگو با بلومبرگ گفت که دوست دارد روزی را ببیند که اوراق قرضه با پشتوانه بیت‌کوین مانند اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن فروخته شود. اما در عین حال هشدار داد که بازار در حال حاضر کاملاً برای چنین اقدامی آماده نیست. این اظهارات دو روز پس از آن بیان می‌شود که یکی از شرکت های تابعه مایکرواستراتژی از دریافت وام ۲۰۵ میلیون دلاری با وثیقه BTC برای خرید بیت‌کوین بیشتر خبر داد. این وام منحصربه‌فرد بود، زیرا اولین باری بود که مایکرواستراتژی در برابر ذخایر بیت‌کوین خود – که در حال حاضر تقریباً ۶ میلیارد دلار ارزش دارد، برای خرید بیشتر ارز دیجیتال وام می‌گیرد.

اشاره اندیکاتور ۱۲۵ روزه به یک شکست زودهنگام روند قیمت
آخرین «مشاهده جالب» در مورد قیمت بیت کوین توسط سرمایه گذار رمزارز و کاربر مستعار توییتر یعنی Crypto Bull God ارائه شده که نمودار زیر را با نگاهی به تاریخچه قیمت بیت کوین نسبت به میانگین متحرک ساده ۱۲۵ روزه آن منتشر کرد.

خیز بلند نهنگ ها برای انباشت بیت کوین| آیا قیمت ها افزایشی خواهند شد؟


لازم به ذکر است، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۱۲۴ تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین ب بازار نیز ۴۰.۹٪ اعلام شده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha