۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه صنعت استان بوشهر| ۷ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه صنعت استان بوشهر| ۷ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود

بوشهر- صفوی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه صنعت و معدن خبر داد و گفت: ۷ هزار شغل جدید در واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر ایجاد می‌شود.

مهدی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرایی شدن شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: در راستای فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حمایت از این شرکت‌ها و گره‌گشایی از مشکلات آنان در دستور کار قرار دارد.

وی تولید محصولات با ارزش افزوده بالا را از اولویت‌های صمت دانست و بیان کرد: با تقویت شرکت‌های فناور زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی فراهم می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر رفع موانع تولید و گره‌گشایی از مشکلات صنعتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با فراهم شدن امکانات لازم و رونق تولید، رفع مشکلات واحدهای صنعتی راکد و ظرفیت تولید پایین مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

صفوی تصریح کرد: به منظور برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاری و گره‌گشایی از حل مشکلات، اجرای طرح‌های تولیدی و رفع نواقص واحدهای صنعتی، دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آماده دریافت و ثبت مسائل و مشکلات مختلف برای بررسی و پیگیری‌های لازم از طریق دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۶۸۰ میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری جدید در تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه ظرفیت اشتغال واحدهای یاد شده ۷ هزار نفر است خاطر نشان کرد: جواز تأسیس صنعتی این واحدها سال ۱۴۰۰ صادر شده که از نظر تعداد ۱۲ درصد و از لحاظ سرمایه‌گذاری ۱۳۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش دارد.

صفوی، مجوزهای صادر شده را شامل جواز تأسیس اجرا طرح توسعه، انبار و واحدهای خدماتی دانست و تصریح کرد: بیشتر واحدها در زمینه صنایع شیمیایی، کانی غیرفلزی، صنایع غذایی و خدماتی است که به ترتیب بیشترین طرح‌های ایجادشده در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و شهرک صنعتی بندر دیر است.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha