۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳
افزایش بی سابقه قیمت کالاها و خدمات در انگلیس

افزایش بی سابقه قیمت کالاها و خدمات در انگلیس

کارشناسان در انگلیس معتقدند قیمت کالاها و خدمات با سریع‌ترین نرخ خود در حال افزایش است و افزایش جهشی هزینه انرژی بر شتاب کلی قیمت‌ها افزوده است.

به گزارش بازار، کارشناسان در انگلیس معتقدند قیمت کالاها و خدمات با سریع‌ترین نرخ خود در ۳۰ سال گذشته در حال افزایش است و افزایش جهشی هزینه انرژی بر شتاب کلی قیمت‌ها افزوده است.

میلیون‌ها نفر در انگلیس اکنون تاثیر افزایش بی‌سابقه دست کم هفتصد پوندی هزینه‌های انرژی در سال را احساس می‌کنند و شماری از خانوارها به ویژه خانواده‌های تک فرزند اعلام کردند قادر به تامین هزینه‌های انرژی خود نیستند و مجبورند میان گرم کردن خانه و تامین غذای کافی برای افراد خانوار یکی را انتخاب کنند.

نهاد ناظر بر شرکت‌های انرژی موسوم به آفجم در انگلیس سقف افزایش بهای برق و گاز را ۵۴ درصد اعلام کرد که به گفته ناظران ۲۲ میلیون خانوار را در این کشور متاثر می‌کند و هزینه‌های انرژی انان را به طور بی سابقه‌ای افزایش می‌دهد.

گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد از هر ۱۰ پرداخت کننده صورتحساب انرژی در انگلیس، چهار نفر برای پرداخت هزینه‌های انرژی خود بسیار یا تا حدودی با دشواری مواجه اند.

اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس با بیان اینکه این کشور با بزرگترین شوک قیمت انرژی از دهه ۱۹۷۰ تاکنون مواجه شده است گفت: این بزرگترین افزایش در سقف قیمت انرژی از زمان تعیین نهاد ناظر برقیمت انرژی است.

این در حالی است که تحلیلگران معتقدند مردم باید خود را برای افزایش چشمگیر بعدی هزینه‌های سوخت که قرار است ماه اکتبر اعلام شود آماده کنند. یک شرکت معتبر مشاوره انرژی پیش بینی کرده در ماه اکتبر دست کم ششصد پوند دیگر بر هزینه‌های انرژی خانوارها در انگلیس افزوده شود. این در حالی است که نرخ انواع مالیات‌ها و آب بهای مشترکان نیز در کنار افزایش قیمت مواد غذایی و اقلام خانگی اضافه شده است.

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد افراد کم درآمد، مستأجران، خانواده‌های دارای افراد معلول و نیز افراد بیکار کمترین توانایی را در تامین این هزینه‌ها خواهند داشت.

گفتنی است پیش از افزایش قیمت ها، موسسه خیریه سیتی زن ادوایس (Citizens Advice) اعلام کرد که در ماه مارس حدود ۲۵ هزار نفر دیگر را برای تامین حداقل غذا به بانک‌های غذا معرفی کرده است تا از غذای خیرین برای درماندگان بهره‌مند شوند که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha