۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
پیش‌بینی تولید ۱۴۱ میلیون تُن محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه هفتم توسعه
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

پیش‌بینی تولید ۱۴۱ میلیون تُن محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه هفتم توسعه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ظرفیت اسمی تولید پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ میلیون تُن و ظرفیت واقعی تولید ۶۵ میلیون تُن اس. این عدد تا پایان برنامه هفتم توسعه به ۱۴۱ میلیون تن می رسد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۱۵ فروردین ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: دستورکار نخست جلسه امروز بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین نظر شورای نگهبان بود پیش از این، لایحه مذکور تصویب شده بود اما شورای نگهبان از ان ایراد شکلی گرفته بود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: دومین دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس استماع گزارش مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود که براساس گزارش ارائه شده موضوع خوراک یکی از چالش‌های اصلی صنعت پتروشمی است که مقرر شد تمهیدات لازم برای رفع این مشکل در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شود.

وی اضافه کرد: براساس گزارش ارائه شده در این نشست ظرفیت اسمی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ میلیون تُن و ظرفیت واقعی تولید ۶۵ میلیون تُن بود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، مقرر است این عدد تا پایان برنامه هفتم توسعه به ۱۴۱ میلیون تن برسد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ۶۷ طرح پتروشیمی که به طور متوسط پیشرفت ۳۱ درصدی دارند که تا سال ۱۴۰۶ به بهره برداری می‌رسند.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha